همشهری آنلاین: پرویز مشرف، نواز شریف را "طالبان مخفی" خواند.

پرویز مشرف

 به گزارش ایسنا، نشریه فارن پالیسی در یک مصاحبه اختصاصی به نقل از پرویز مشرف، رئیس جمهور سابق پاکستان نوشت: من نواز شریف،‌ نخست‌وزیر سابق پاکستان را "طالبان مخفی" بی‌نام می‌دانم؛ او با طالبان در تماس بوده ‌کسی است که امروز افراطیون را خشنود می‌کند.

 مشرف در پاسخ به این سوال که چرا وی خواستار ورود مجدد به عرصه سیاست پاکستان است در حالی که زمانی گفته است، تصدی امور در پاکستان سخت‌ترین کار در جهان است؟ گفت: این کار در واقع ارایه یک گزینه دیگر به مردم پاکستان است. در حال حاضر آنها دو گزینه پیش رو دارند: حزب حاکم مردم و حزب مسلم لیگ نواز متعلق به نواز شریف، نخست وزیر سابق و رهبر مخالف. اگر شما به هر دو آنها بنگرید، هر دو ناکارآمد هستند.

 وی افزود: بعلاوه نواز شریف در گذشته دو بار به عنوان نخست وزیر سعی و تلاش خود را کرده ولی موفق نشده است، چرا ما باید به او برای سومین بار فرصت نابود کردن پاکستان را بدهیم؟ "حزب من راه چاره مردم است"

 مشرف تصریح کرد: حزب جدید من یک راه چاره برای مردم پاکستان است که به آنها امید تغییر شرایط مردم و کشور را می‌دهد.

 حاکم نظامی سابق پاکستان گفت که در حال حاضر حس ناامیدی و یاس در بین مردم پاکستان حاکم است. این نگران کننده است. مردم در حال رها کردن پاکستان هستند. آنها می‌خواهند کشور را ترک کنند.

 رئیس جمهور سابق پاکستان تصریح کرد: یک خلاء رهبری وجود دارد و هیچ حزب سیاسی شرایط مواجهه با این چالش را ندارد. آنچه من واقعا انجام داده‌ام ارایه یک گزینه تازه به مردم پاکستان است و این چیزی است که مدت 9 سال آن را را آزمایش کرده‌ام.

 وی در پاسخ به سوالی درباره‌ این که چرا پاکستانی‌ها باید یک فرصت دیگر به وی بدهند در حالی که آنها در پایان دوران ریاست جمهوری‌اش از وی راضی نبودند؟ گفت: من با یک محبوبیت بسیار بالا به ریاست جمهوری رسیدم؛ مردم خواهان تغییر بودند. تا سال 2007 من بسیار محبوب بودم و اکنون با شرایطی که پاکستانی‌ها با آن مواجه هستند، نمودار محبوبیت من مجددا بالا رفته است، زیرا پاکستانی‌ها می‌بینند که اکنون چه چیزی در حال رخ دادن است. "مردم بسیار زیادی خواهان بازگشت من هستند."

 مشرف تصریح کرد: فقرا می‌بینند که چه اتفاقی در حال وقوع است. از زمان رفتن من قیمت‌های اقلام ضروری بالا رفته و چهار یا پنج برابر شده است. مردم درک کرده‌اند که چه چیز به آنها ضربه زده است و اکنون مردم زیادی خواستار بازگشت من هستند و می‌خواهند که من بازگردم و پاکستان را نجات دهم. اگر شما صفحه شخصی من در فیس بوک را که هشت ماه قبل باز کردم بنگرید، ‌مشاهده می‌کنید که من اکنون 350 هزار طرفدار دارم. 

کد خبر 125249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز