چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

مدیرکل اعتباربخشی و نظارت بر بیمارستان‌های معاونت درمان وزارت بهداشت از ابلاغ آیین‌نامه نحوه پرداخت هزینه‌های بیمارستانی و رعایت حقوق بیماران در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی خبر داد.

بیمار

دکتر سجاد رضوی، گفت: در جهت تعریف و شفاف‌سازی رابطه بیمار با بیمارستان و پزشکان، هماهنگی‌های لازم انجام و آیین‌نا‌مه‌ای به صورت مدون و مشخص به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تهران و شهید بهشتی ابلاغ شد. البته این آیین‌نامه پیش از این نیز وجود داشت اما آیین‌نامه فعلی به صورتی مدون برای ابلاغ به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تدوین شده است.

وی گفت: براساس این آیین‌نامه، تمام تعرفه‌های خدمات درمانی باید در اختیار بیماران قرار گیرد و بیمار هنگام بستری باید کاملا از هزینه‌ها آگاه شود و بر اساس توانمندی در بیمارستان مربوطه بستری شود، نه آنکه پس از بستری هزینه‌های درمان به وی اعلام شود.

وی تأکید کرد: اطلاعیه مربوط به آیین‌نامه نحوه پرداخت هزینه‌های بیمارستانی و رعایت حقوق بیماران در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی باید در قسمت پذیرش و ترخیص نصب شود تا بیماران کاملا آگاهی داشته باشند. در صورتی که بیماران تناقضی در این زمینه مشاهده کردند با تلفن‌هایی که دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در بیمارستان‌ها اعلام کرده‌اند تماس گرفته و پیگیر حقوق خود باشند.

مدیرکل اعتباربخشی و نظارت بر بیمارستان‌های وزارت بهداشت تأکید کرد که بر اساس ماده 92، بیماران تصادفی هنگام بستری در بیمارستان‌ها نباید پولی پرداخت کنند؛ درغیر این صورت مراتب را به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کنند.

کد خبر 125013

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز