گروه بورس: وزیر امور اقتصادی و دارایی خطاب به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بررسی کنید و هر کجا می‌توانید کارمزدها را کاهش دهید؛ باید مطمئن باشید که سود سهامداران افزایش می‌یابد.

بورس

به گزارش همشهری، سید شمس‌الدین حسینی روز گذشته در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بورس، بانک وخصوصی‌سازی‌ که در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد، بر حمایت بیشتر از بورس تهران تاکید کرد و از سازمان بورس و اوراق بهادار خواست کارمزد معاملات را کاهش دهد تا سود سهامداران افزایش یابد.

وی خطاب به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: بررسی کنید که هر کجا می‌توانید کارمزدها را کاهش دهید تا حجم بازار سرمایه گسترش یابد؛ باید مطمئن باشید که سود سهامداران افزایش می‌یابد.حسینی افزود: در حالی که ماهی 2800‌میلیارد تومان نقدینگی از طریق پرداخت به خانواده‌ها براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها به جامعه تزریق می‌شود، چرا نباید بخشی از آن به تقاضا در بازار سرمایه تبدیل شود؟

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، قدرتمند‌شدن و به سودهای بالا رسیدن از طریق گسترش و تنوع حجم فعالیت‌ها محقق می‌شود نه از طریق افزایش قیمت‌ها. حسینی با بیان اینکه بازارهای مالی و سرمایه جزو بازارهای دانش پایه هستند، ادامه داد: افرادی که در این بازار فعالیت می‌کنند می‌دانند که شفاف‌سازی‌ قیمت‌ها در جهت تامین بازار سرمایه است.

وی تصریح کرد: امروز توقع ما این است که بازار سرمایه دین خود را از طریق تامین مالی مناسب به طرح تحول اقتصادی ادا کند.
حسینی بیان کرد: باید نقش بانک، بورس، بیمه و بخش‌های مالی در حمایت از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها پر رنگ شود.

انتشار اوراق صکوک

همچنین در ادامه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بازار سرمایه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: حجم معاملات بازار سرمایه از ابتدای سال تاکنون به 18 هزار میلیارد تومان رسیده در حالی که در کل سال 88 حجم معاملات بورس 18هزار و400 میلیارد تومان بود؛ به این ترتیب در سال‌جاری رکورد جدیدتری در بازار سرمایه به‌وجود آمد.

علی صالح‌آبادی گفت: اگر معاملات فرابورس با معاملات بورس جمع شود می‌توان گفت که 23‌هزار میلیارد تومان جمع معاملات و فرابورس طی 9 ماه سال 89 بوده است که این امر نشان‌دهنده هدایت سرمایه‌ها به بازار سرمایه و اعتماد به این بازار است.
وی در ادامه از حضور نخستین صکوک اجاره طی چند روز‌ آینده خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر مشکلات قانونی این ابزار مالی برطرف شده و نخستین مجوز صکوک اجاره در شرف صدور است؛ به‌طوری که طی چند روز آینده نخستین مجوز صکوک اجاره در بازار سرمایه برای تامین مالی صادر می‌شود.

وی به افتتاح 2 نرم افزار آنلاین تریدینگ در نمایشگاه بورس اشاره کرد و گفت:‌ با این ابزار سوپرمارکت مالی در کشور شکل می‌گیرد که تمام ابزارها در آن قابل ارائه است؛ به‌طوری که فردی که به شعبه بانک مراجعه می‌کند خدمات بازار سرمایه را نیز دریافت می‌کند. این در حالی است که در 2سال اخیر بانک‌ها برای تامین مالی به اوراق بهادار روی آورده‌اند و از ابزار مالی برای دسترسی استفاده می‌کنند.

واگذاری شرکت‌ها به روش پیمان مدیریتی

پیمان نوری، رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ هم از دستیابی به 100 درصد بودجه این سازمان تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 89 از مرز دستیابی به 100 درصد واریزی به خزانه عبور کنیم زیرا آمار 9 ماهه نشان می‌دهد که برای نخستین بار 93 درصد بودجه نقدی واریزی به خزانه تحقق پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال صد درصد این بودجه محقق شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های اجرایی برای سازمان خصوصی‌سازی‌ ضروری است، تاکید کرد:‌ طی چند ماه گذشته برخی دستگاه‌های اجرایی نهایت همکاری را با سازمان خصوصی‌سازی‌ داشته و اطلاعات لازم را ارائه کرده‌اند ولی بعضی دستگاه‌ها متأسفانه آنطور که قانون اصل44 و توقع مقام معظم رهبری از این قانون بود نتوانستند موفق عمل کنند.

وی در ادامه از واگذاری شرکت‌ها به روش پیمان مدیریتی خبر داد و افزود: در جلسه اخیر هیات واگذاری شروع واگذاری و تجربه از طریق پیمان مدیریتی مورد بررسی قرار گرفت که این نخستین تجربه از طریق مصوبه در جلسه هفته آینده هیات واگذاری انجام می‌شود.

کد خبر 124943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز