چلسی با تساوی ناامیدکننده برابر آستون ویلا در استمفورد‌بریج یک پله سقوط کرد و در رده پنجم قرار گرفت.

فوتبال

آبی‌ها در 10 بازی اخیر خود از 30 امتیاز ممکن تنها 10 امتیاز کسب کرده‌اند و در 8 بازی اخیر خود در لیگ برتر تنها یک بار برنده بوده‌اند. نتایج ضعیف برای قهرمان فصل پیش لیگ‌برتر مدام تکرار می‌شود. با همه اینها، سرمربی ایتالیایی آنها‌ اصرار دارد که تیمش می‌تواند قهرمان این فصل لیگ برتر شود؛ «مسئله برای ما هنوز تمام نشده چون ما داریم پیشرفت می‌کنیم. فاصله کمی میان ما و صدر جدول وجود دارد اما لیگ برتر خیلی طولانی است و ما می‌توانیم به مسیر بازگردیم.»

چلسی در بازی خانگی‌‌اش برابر آستون‌ویلا که در 4 بازی اخیر خود در لیگ برتر شکست خورده بود، در حالی مساوی کرد که تا دقیقه 84، دو بر یک عقب بود. در این دقیقه دروگبا گل مساوی را زد و در دقیقه 90 این تری بود که با گلی که زد شادی دیوانه‌وار را به هواداران، بازیکنان و کادر فنی چلسی هدیه کرد. این شادی اما دیری نپایید چون کلارک در وقت‌های تلف‌شده گل مساوی ویلا را به ثمر رساند.

پس از گل سوم تری، بازیکنان چلسی روی سر آنچلوتی ریختند و شادی خود را با او تقسیم کردند. آنها در 17 ژانویه سال 2009 هم وقتی که تری گل برتری تیمش را در وقت‌های تلف‌شده برابر استوک زد‌، همین کار را با لوئیز فلیپ اسکولاری انجام دادند اما مربی برزیلی آن فصل چلسی تنها 3 هفته بعد از کار برکنار شد. اما این بار به‌نظر نمی‌رسد این شادی عجیب، به برکناری سرمربی آبی‌ها بینجامد چون رومن آبراموویچ مالک چلسی اعتماد خود را به این مربی، با در اختیار گذاشتن پول برای خرید بازیکنان جدید در پنجره نقل و انتقال ژانویه نشان داده است.

ترمیم خط دفاعی

در بازی با آستون ویلا، آنچلوتی مجبور شد در قلب خط دفاعی به خاطر غیبت آلکس که مدت‌هاست به خاطر مصدومیت بازی نمی‌کند و محرومیت برانیسلاو ایوانوویچ، برای نخستین بار جفری بروما را در کنار تری قرار دهد. ‌ این مدافع جوان یکی از نقاط ضعف تیم چلسی بود.

خط دفاعی چلسی مخصوصا در صحنه گل سوم ویلا در وقت‌های تلف‌شده کاملا ناهماهنگ بود و مهاجم ویلا بدون هیچ مشکلی توانست گلزنی کند. خود آنچلوتی هم پس از بازی اعتراف کرد که دفاع تیمش مشکل داشته است؛ «ما در دفاع چیزی گم کرده بودیم. من تنها می‌توانم بگویم که بروما خوب بازی کرد اما بدون الکس و ایوانوویچ ما در توپ‌های بلند کمی مشکل داشتیم.» غیبت بلندمدت الکس از مدت‌ها پیش چلسی را مجبور کرده بود به‌دنبال یک مدافع بگردد. آنچلوتی این بار هم بدون اشاره به اینکه در کدام پست به‌دنبال بازیکن می‌گردد، تاکید کرد باید چند بازیکن به تیمش اضافه کند. او در این باره گفت: «نمی‌خواهم در اینجا از اینکه در چه پستی بازیکن می‌خواهیم صحبت کنم. اما ما به چند بازیکن نیاز داریم.»

قطعا یکی از این بازیکنان جدید یک مدافع خواهد بود چون چند روز پیش باشگاه بنفیکا با پیشنهاد 17 میلیون پوندی چلسی برای انتقال داوید لوئیز مخالفت کرد. بنفیکا تنها درصورتی حاضر است این مدافع برزیلی را به چلسی بدهد‌ که مبلغ قرارداد او بالاتر از 35 میلیون پوند باشد.

باید یونایتد را ببریم

آنچلوتی همچنین به اختلاف امتیاز تیمش با یونایتد اشاره کرد و گفت تنها راه کم‌کردن این اختلاف، پیروزی بر یونایتد در استمفوردبریج است. این بازی روز اول مارس برگزار می‌شود. او درباره کم‌کردن اختلاف با یونایتد که با یک بازی کمتر 6 امتیاز بیشتر از چلسی دارد، گفت: «اول اینکه مشخص نیست یونایتد بازی عقب‌افتاده‌اش را ببرد. دوم اینکه فاصله خیلی کم نیست اما هنوز کار تمام نشده است. ما باید آنها را اینجا شکست دهیم. رقابت تمام نشده است.»

تکذیب درگیری تری و دروگبا

در انتهای بازی با آستون ویلا، جان تری و دیدیه دروگبا بازیکنان کلیدی چلسی در حالی از زمین بازی خارج می‌شدند که با هم درگیری لفظی داشتند. این دو بر سر گل سوم آستون‌ویلا مشاجره می‌کردند. دروگبا از تری انتقاد می‌کرد که چطور بازیکن آستون‌ویلا توانسته به این راحتی گلزنی کند. مدافعان چلسی در صحنه سوم گل آستون‌ویلا تنها نظاره‌گر ضربه سر کلارک بودند. با این حال کارلو آنچلوتی پس از بازی در کنفرانس مطبوعاتی بروز هرگونه درگیری در رختکن را تکذیب کرد. او با قاطعیت این موضوع را رد کرد و گفت: «همه چیز در رختکن خوب است.»

کد خبر 124858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز