همشهری آنلاین: براساس مصوبه ستاد عالی هماهنگی امور زائرین، به جهت دغدغه‌های امنیتی و رفاهی که در عراق وجود دارد و با توجه به نزدیکی محرم از خروج زائران به صورت انفرادی و با کاروان‌های غیر حج و زیارت جلوگیری می‌شود.

کربلا

 به گزارش ایلنا رئیس پلیس گذرنامه و اتباع خارجی ناجا درباره ممنوعیت زائران انفرادی و کاروان‌های غیر حج و زیارت که از طریق زمینی وارد خاک عراق می‌شوند گفت: براساس مصوبه ستاد عالی هماهنگی امور زائرین، به جهت دغدغه‌های امنیتی و رفاهی که در عراق وجود دارد و با توجه به نزدیکی محرم از خروج زائران به صورت انفرادی و با کاروان‌های غیر حج و زیارت جلوگیری می‌شود.

سرهنگ محمود صادقی در این گفت‌وگو همچنین با  اشاره به صدور گذرنامه الکترونیک از ابتدای امسال گفت: بودجه مورد نیاز از طرف دولت واگذار شده و تاکنون بیش از 20 هزار گذرنامه الکترونیک صادر شده و در آینده نزدیک این پروژه افتتاح می‌شود.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه برای این پروژه 16 میلیارد تومان به ناجا تحویل داده شده است که این مبلغ نزدیک به کل اعتبار است گفت: گذرنامه‌های الکترونیک همراه ندارد و فقط برای یک نفر صادر می‌شود اما هزینه آن برای افراد زیر 18 سال 50 درصد کل مبلغ خواهد بود.

او با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح 2 مرحله در نظر گرفته شده بود گفت: در مرحله اول در سال 88، 7 هزار گذرنامه الکترونیک برای کنترل سیستم نرم‌افزاری صادر شد و در مرحله دوم برای کنترل دستگاه‌های خریداری شده صدور گذرنامه از آذر امسال آغاز شد.

او درباره مزیت گذرنامه الکترونیک گفت: درصد جعل آن تقریباً صفر است و نسبت به گذرنامه‌های فعلی امنیت لازم را دارد.

او با اشاره به افرادی که گذرنامه‌های آنها هنوز دارای اعتبار است گفت: گذرنامه‌های قدیمی تا زمانیکه تاریخ اعتبار دارد معتبر شناخته می‌شود.

او افزود: صدور گذرنامه در 9 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 124813
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز