گروه سیاسی: رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که ایران امروز یک ایران هسته‌ای است، گفت: ایران چرخه کامل سوخت را در اختیار دارد و به‌زودی کلید تولید سوخت هسته‌ای برای مصارف صنعتی را خواهد زد.

محمود احمدی‌نژاد که در جمع مردم شهرستان گتوند در استان خوزستان سخن می‌گفت و ایرنا خبر آن را مخابره کرد، اظهار داشت: ملت ایران تصمیم خود را گرفته و به هیچ وجه به فریادهای پوچ دنیاطلبان و قدرتهای زورگو و فاسد اعتنایی نخواهد کرد. رئیس جمهوری خطاب به بدخواهان ملت ایران اظهار داشت: بدانید که ملت ایران از تهدیدهای شما هیچ هراسی ندارد و شما نمی‌توانید با تهدید و استفاده از زور و فشار و صدور قطعنامه‌های بی‌ارزش و یا تهدید به تحریم ملت ما را از تصمیم خود منصرف کنید.

وی افزود: قدرتهای زورگو به‌دنبال تسلط بر همه دنیا هستند و به قوانین احترام نمی‌گذارند و به حق خود قائل نیستند، اما بدانند که هر چه‌قدر دست و پا بزنند باید در مقابل اراده استوار مردم ایران تسلیم شوند و حق مردم ایران را به‌رسمیت بشناسند.
از صدام عبرت بگیرید
محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر دیروز هم در جمع مردم اندیمشک با بیان این‌که اندیمشک نام ‌آشنا، ‌دوست‌داشتنی و عزیز است، تأکید کرد: این شهر گلستانی معطر و زیبا از اقوام مختلف ایرانی و مردم صبور، نجیب، همدل و متحد آن ذخیره‌ای برای خوزستان و ایران است.
وی با بیان این‌که ملت ایران بر خلاف عده‌ای هستند که دل‌های آنها مهربان نیست و تاریکی در جان و دل آنها رسوخ کرده است، اضافه کرد: اگر در بخش‌هایی از دنیا ظلم و تاریکی است، آن انعکاس شقاوت در دل زورگویان و قدرت‌های فاسد است؛ چراکه آنها هر جا که قدمی می‌گذارند، با خود جهل و تاریکی به ارمغان می‌آورند.
فارس گزارش داد، رئیس شورای‌عالی امنیت ملی با بیان این‌که روزی آمریکا صدام جاهل و قدرت‌طلب را ترغیب و تشویق به تجاوز به خاک ایران نمود، گفت:‌ صدام در مقابل کوه مقاوم ملت ایران متوقف و شکست خورد، ولی حالا همه قدرت‌ها به خاطر منافع خود با شعار نجات مردم و رفاه وارد عراق شده‌اند.
احمدی‌نژاد با اشاره به تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه ایران، خطاب به کشورهای غربی گفت: به شما نصیحت می‌کنیم از سرنوشت صدام و جنگ تحمیلی او علیه ایران عبرت بگیرید و ببینید سرنوشت متجاوزان به کجا انجامید و سرنوشت مردم دلیر اندیمشک چگونه شد که اکنون سرافرازتر، زنده‌تر و قهرمان‌تر ایستاده ‌است.
زورگویان بی‌منطق
رئیس‌جمهوری در جمع مردم دزفول نیز گفت: دنیا شاهد است که زورگویان به هیچ منطقی پایبند نیستند و تنها به فریبکاری و تجاوز می‌اندیشند.
به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد با بیان این‌که برخی قدرت‌ها حاضرند به خاطر منافع خود دنیا را به آتش بکشند اظهار داشت: انسان‌های خودخواه و ناسالم و سردمداران آمریکا و انگلیس که جز به منافع نفتی کمپانی‌های خود فکر نمی‌کنند، به بهانه‌ مقابله با ظلم و ستم صدام و به بهانه‌ حقوق بشر و اعطای آزادی، عراق را تصرف کردند و صدها هزار نفر را به خاک و خون کشیدند و امروز که ملت عراق ایستاده و خواهان خروج آن‌ها از کشورش است، می‌خواهند در صفوف ملت عراق تفرقه بیاندازند.
وی دزفول را دژ تسخیرناپذیر خوزستان و ایران توصیف کرد و افزود: مردم شهر دزفول به دشمن سیلی زدند و نام این شهر در جهان ماندگار و پرآوازه شد.
قاموس عشق
رئیس‌جمهوری دیروز صبح ضمن حضور در شهر شوش دانیال گفت: قدرت‌های زورگو با تهدید و فشار و ایجاد ترس می‌خواهند منافع خود را پیش ببرند اما ملت ایران در عین مهرورزی، شجاع و مقاوم ایستاده است.
محمود احمدی‌نژاد با اشاره به قدرت‌های بزرگ و زورمدار در جهان، گفت: عشق و محبت در قاموس زورگویان جایگاهی ندارد. اگر خودخواهی و خودپرستی و زورگویی صفات ثابت جهان شود، جهان رنگ صلح و دوستی به خود نخواهد دید.
مردم در نامه‌های خود چه می‌خواهند؟
 دادن انبوهی از نامه‌های مردمی به رئیس جمهوری یکی از موضوعات مهم سفرهای استانی محمود احمدی نژاد و هیأت همراه است. بررسی محتوای این نامه‌ها نشان می‌دهد اغلب درخواست‌های مردم کمک‌های مالی است.
به گزارش ایرنا در جریان سفرهای استانی دولت تعداد زیادی نامه مردمی با عنوان ریاست جمهوری توسط واحد ارتباط مردمی نهاد ریاست جمهوری جمع‌آوری می‌شود که مرکز ارتباطات مردمی و رسیدگی به شکایات در نهاد ریاست جمهوری وظیفه رسیدگی به آنها را برعهده دارد.  بر اساس دستور رئیس جمهوری هیچ نامه و درخواستی نباید بدون پاسخ بماند و مسئولان و دست‌اندرکاران هر استان موظف هستند تا به نامه‌های ارائه شده از سوی مردم هر استان پاسخ لازم و قانع‌کننده بدهند.  محمود احمدی نژاد در سال اول ریاست جمهوری خود دستور رسیدگی به ۱۰ هزار و  ۷۸۱ نامه مردمی را صادر کرد. بررسی آماری نامه‌های مردمی نشان می‌دهد، مردم استان لرستان با ۴۵۷ هزار نامه بیشترین و مردم استان قم با  ۳۰ هزار نامه کمترین نامه‌های مردمی را به رئیس جمهوری در سفرهای استانی داده‌اند.
کد خبر 12476

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز