گروه سیاسی: فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه ما تا کنون تعداد زیادی از هواپیماهای جاسوسی و فوق‌پیشرفته بیگانه را سرنگون و در مواردی مهندسی معکوس کرده‏ایم، گفت:

در خلیج‏ فارس نیز 2 فروند هواپیمای آنها را ساقط کرده‏ایم.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده با بیان اینکه امروز ما دانش طراحی را نیز پیدا کرده‌ایم، به سپاه‌نیوز گفت: در حال حاضر موشک‏های ساخته شده ما، کپی‏سازی نیست و براساس نیاز یگان‏های عملیاتی ما طراحی می‏شوند و به لطف خدا امروز این توانایی را داریم که از موشک‏های کوتاه‏برد تا برد 2هزار کیلومتر با سیستم‏های متنوع و متناسب با نوع مأموریت‏ها بهره ببریم.

حاجی‌زاده درباره هواپیماهای بدون سرنشین نیز تاکید کرد: در این بخش ما تولیدکننده هستیم و یگان‏هایی داریم که از آنها به‌صورت گسترده (در کارهای مراقبتی و شناسایی) استفاده می‏کنند. این هواپیماها مدت پروازهای طولانی و خیلی ارزان دارند. یک هواپیمای بدون سرنشین، با 6 لیتر بنزین می‏تواند 12 ساعت پرواز کند. خوشبختانه اخیراً به امکانات رزمی هم دست پیدا کرده‏ایم و چند ماهی است که هواپیماهای بدون سرنشین بمب‏افکن هم به یگان‏های ما اضافه شده‏اند.

او همچنین با اشاره به اشراف بر ناوگان دریایی آمریکا در آب‌های منطقه گفت: چندهزار نفر روی عرشه یکی از این ناوها زندگی می‏کنند. حدوداً 80فروند هواپیما داخل عرشه آن است و همه پایگاه‌هایشان تحت برد موشکی ما هستند و بر آنها تسلط کامل داریم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا سپاه آمادگی تولید انبوه موشک‏ها و محصولات هوافضا و صدور آنها را دارد، گفت: ما به بعضی از کشورهای دوست که به امکانات ما نیاز داشته باشند کمک می‏کنیم ولی نمی‏توانیم به کشوری که در کنار آمریکا قرار دارد سلاح بفروشیم تا علیه خودمان استفاده کند.

کد خبر 124751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز