همشهری آنلاین: با پایان دوره ریاست جمهوری لولا داسیلوا همزمان با پایان سال 2010 میلادی دوره ریاست جمهوری دیلما روسف، به عنوان اولین رئیس جمهور زن در برزیل روز شنبه به وقت محلی آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیلما روسف جانشین و دست پرورده لوئیس ایناسیو اولا داسیلوا، رئیس جمهور محبوب برزیل است. این اولین بار است که بزرگترین اقتصاد در میان کشورهای آمریکای لاتین قرار است توسط یک زن رهبری شود.

روسف 63 ساله قرار است مراسم آغاز به کار خود را در ساعت 14 و 15 دقیقه به وقت محلی آغاز کرده و با حکم چهار سال ریاست جمهوری برزیل کار خود را آغاز کند.

روسف بعد از رفتن به کنگره‌ برزیل، در کاخ ریاست جمهوری به لولا دا سیلوا می‌پیوندد. در آنجا لولا حمایل رسمی و طلایی را به روسف تقدیم می‌کند و پس از آن به اتفاق یکدیگر با سران ایالت‌ها و فرمانداران دیدار می‌کنند. روسف پس از آن اولین سخنرانی خود را به عنوان "اولین رئیس جمهور زن برزیل" ایراد خواهد کرد و احتمالا بر اهمیت انتصاب وی به عنوان رئیس دولت و تلاش‌های لولا در انتصاب وی تمرکز می‌کند.

دیلما روسف یک اقتصاد دان آموزش دیده است که سابقا یکی از نیروهای چریکی بوده و در زمان ریاست جمهوری لولا داسیلوا دبیر کابینه وی بود و پس از آن متعهد شد تا با حفظ و ارتقای سیاست‌هایی، اقتدار سیاسی برزیل را افزایش دهد و برای آرامش در این کشور آمریکای لاتین تلاش کند.

قطعا این روز برای لولا داسیلوا روز حساسی خواهد بود. وی چند هفته پیش اظهار کرد: من سیاستمدار به دنیا آمده‌ام و برای تصدی قدرت برای یکبار دیگر هیچوقت، "هرگز" نمی‌گویم.

کد خبر 124616
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز