همشهری آنلاین : معاون سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون دوره‌های مختلف دانشگاه جامع علمی کاربردی در روز جمعه 17 دی ماه گفت: کارت ورود به جلسه آزمون از روز سه شنبه 14 دی ماه توزیع می‌شود.

آزمون

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توزیع کارت ورود به جلسه آزمون علمی کاربردی از روز سه شنبه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org گفت: داوطلبان متقاضی شرکت در هر یک از دوره‌ها باید در فرصت تعیین شده نسبت به پرینت کارت آزمون اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شهرستان محل برگزاری آزمون و آدرس حوزه آزمون در ذیل کارت ورود به جلسه درج شده است، اظهارکرد: آزمون دوره کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در صبح روز 17 دی ماه و آزمون دوره کاردانی عصر روز 17 دیماه در 39 شهرستان برگزار می‌شود.

معاون سازمان سنجش با اشاره به جزئیات تعداد داوطلبان گفت: در آزمون‌های صبح کارشناسی پیوسته و ناپیوسته 202 هزار و 580 داوطلب شرکت می‌کنند که از این تعداد 119 هزار و 318 داوطلب مرد هستند.

وی افزود: همچنین در آزمون بعد از ظهر 200 هزار و 884 داوطلب شرکت می‌کنند که از این تعداد 120 هزار و 795 داوطلب مرد و80 هزار و 89 داوطلب زن هستند.

معاون سازمان سنجش گفت: داوطلبان می‌توانند جزئیات نحوه دریافت پرینت کارت ورود به جلسه را از ساعت 14 امروز بر روی سایت سازمان سنجش مشاهده کنند.

معاون سازمان سنجش ادامه داد: دربهای حوزه‌های ورود به جلسات آزمون حوزه‌های امتحانی صبح راس ساعت 30/7 و آزمون بعدازظهر راس ساعت 30/14 دقیقه بسته خواهد شد، لذا به داوطلبان اکیدا توصیه می‌شود که پیش از بسته شدن درب‌ها در جلسه آزمون حاضر باشند.

وی با بیان اینکه فرایند آزمون در نوبت صبح راس ساعت 8 و در نوبت بعدازظهر راس ساعت 15 آغاز می‌شود، اظهارکرد: داوطلبان باید علاوه بر داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس دار، چند مداد سیاه نرم، مداد تراش، مداد پاک کن و سنجاق یا سوزن به همراه داشته باشند.

توکلی با بیان اینکه داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافه از جمله کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، یادداشت، تلفن همراه، ماشین حساب و نظایر آن خودداری کنند، اضافه کرد: منحصرا داوطلبانی که در رشته‌های گروه صنعت از دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و کد رشته‌های حسابداری و پست می‌توانند از ماشین حساب غیربرنامه ریزی شده با یکی از مارک‌هایی که در اطلاعیه درج شده استفاده کنند.

وی افزود: داوطلبان هر یک از گروه‌های آموزشی دوره کارشناسی در جلسه آزمون به سوالات عمومی و پایه که در یک دفترچه چاپ شده و به همراه یک پاسخ نامه در اختیار آنان قرار می‌گیرد، پاسخ خواهند داد.

معاون سازمان سنجش اظهار کرد: همچنین داوطلبان هر یک از گروه‌های آموزشی دوره کارشناسی ناپیوسته در جلسه آزمون به سوالات عمومی که در دفترچه شماره یک و سوالات تخصصی که در دفترچه شماره 2 چاپ شده است، پاسخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه برای پاسخگویی به سوالات عمومی و تخصصی منحصرا یک پاسخنامه به هر داوطلب داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: کلیه داوطلبان دوره کاردانی که بعدازظهر روز جمعه در آزمون شرکت می‌کنند منحصرا به سوالات عمومی که در یک دفترچه چاپ شده است در مهلت مشخص شده پاسخ می‌دهند.

توکلی در خاتمه تصریح کرد: ظرفیت پذیرش دانشجویان در دوره‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته 139 هزار و 371 نفر است که از این تعداد 96 هزار و 181 نفر در دوره کاردانی، هزار و 102 نفر در دوره کارشناسی و 42 هزار و 80 نفر در دوره کارشناسی ناپیوسته پذیرش می‌شوند.  

کد خبر 124603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز