جمعه ۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: سیب و پرتقال خارجی در حالی با توجیه تنظیم بازارشب عید مجوز ورود به بازار ایران را گرفته‌اند که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی طی ماه‌های اخیر همواره از تولید کافی انواع میوه و مرکبات در کشور خبر داده‌اند.

پرتقال

به گزارش همشهری، هفته گذشته کمیسیون ماده یک، تعرفه پرتقال و سیب را به‌منظور تنظیم بازار شب عید از 15دی ماه، صفر اعلام کرد. این در حالی است که ایران یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان سیب در دنیا به شمار می‌رود و علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات این محصول را هم دارد که جای تأمل است.

در زمینه پرتقال هم تولید داخل به‌اندازه نیاز بازار است به‌طوری که سال گذشته با هماهنگی‌ای که میان کشاورزان و دولت انجام گرفته بود، تمامی محصول کشاورزان خریداری شده و پس از ذخیره‌سازی‌ با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده رسیده بود.

رئیس اتحادیه باغداران مازنداران در این رابطه به مهر گفت: برداشت مرکبات به تازگی آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 4 میلیون و 200 تا 4 میلیون و 500 هزار تن مرکبات برداشت شود. عنایت‌الله بیابانی با بیان اینکه نیازی به واردات پرتقال برای تنظیم بازار وجود ندارد، افزود: مرکبات وارداتی قابل رقابت با محصولات داخلی نیستند اما بازار را از حالت تعادل خارج کرده و شرایط سوءاستفاده دلالان را فراهم می‌کند.

کد خبر 124521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز