جمعه ۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به آغاز بارش باران در نوار غربی کشور گفت: شنبه (11 دی) در تهران بارندگی تنها زمین را خیس می‌کند و صبح روز دوشنبه نیز با کاهش محسوس دما در پایتخت مواجه می‌شویم.

باران

پرویز رضا زاده در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه در نوار غربی بارش پراکنده باران شروع شده و فردا (شنبه 11 دی) این فعالیت به اوج خود می‌رسد گفت: مناطق غربی کشور مانند ایلام و کرمانشاه در حال حاضر با بارش باران مواجه هستند و این بارش همچنان ادامه دارد.

 وی تاکید کرد: روز شنبه در بخش هایی از شمال البرز به خصوص نواحی ساحلی دریای خزر بارش باران به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد و این بارش در روز یکشنبه محسوس‌تر است.

 رضازاده به مناطق مرکزی ایران اشاره کرد و گفت: تهران در روز شنبه با بارشی مواجه است که تنها زمین را خیس می‌کند اما برای روز یکشبنه می‌توان کوهستان‌های شمال تهران را با پوششی از برف سفید مشاهده کرد چرا که فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمال قابل توجه است.

 وی تاکید کرد: بارندگی در تهران تا شب شنبه ادامه دارد و دما در این ساعات در شهر تهران افزایش می‌یابد اما صبح روز دوشنبه با کاهش محسوس دما در تهران مواجه خواهیم بود.

 براساس نقشه های پیش یابی در 24 ساعت آینده در نوار غربی کشور، ابرناکی، بارندگی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در مناطق سردسیر بارش به صورت برف و در نواحی جنوبی با رعد و برق همراه است.

 سازمان هواشناسی اعلام کرد: در 24 ساعت آینده علاوه بر رعد و برق در مناطق جنوبی در اواخر وقت گستره بارش‌ها به تدریج به برخی مناطق جنوب، دامنه‌های مرکزی زاگرس و دامنه‌ها جنوب البرز نیز کشیده می‌شود.

 همچنین در گزارش روزانه سازمان هواشناسی آمده که بارش در غرب کشور در 24 ساعت آینده از شدت بیشتری به نسبت دیگر مناطق برخوردار است و روز شنبه در حالی که در جنوب غرب و به تدریج غرب کشور از مقدار ابرها کاسته می شود با نفوذ زبانه‌های پر فشار در نوار شمالی کشور بر شدت بارشها در سواحل شمالی کشور افزوده می‌شود.

 دمای هوا نیز در نوار غربی و شمالی کشور کاهش محسوسی داشته و این سامانه روز یکشنبه در سواحل شمالی و برخی مناطق شمال شرق فعال بوده و اوایل وقت روز دوشنبه به تدریج از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

کد خبر 124488
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز