همشهری آنلاین: اگرچه احتمال منطقه‌ای شدن سهمیه بنزین خودروها در سراسر کشور در آینده وجود دارد اما در شرایط فعلی این برنامه فعلا در دستور کار دولت قرار ندارد.

به گزارش مهر، همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت فرآروده‌های نفتی، برخی از مسئولان از منطقه‌ای شدن اختصاص سهمیه بنزین به خودروها خبر داده و اعلام کرده‌اند: مطالعات اجرای این طرح جدید بنزینی در دولت آغاز شده است.

 فرید عامری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه احتمال منطقه‌ای شدن سهمیه بنزین خودروها در سراسر کشور وجود دارد، گفت: اما در شرایط فعلی با توجه به اجرای مرحله اول قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکنون هیچ سیاستی در این باره ابلاغ نشده است.

 نماینده شرکت ملی پالایش و پخش نفتی در ستاد هدفمندی یارانه‌ها با تاکید بر اینکه در حال حاضر منطقه‌ای شدن سهمیه بنزین خودروها در اولویت قرار ندارد، تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که با گذشت زمان امکان اجرای این پروژه در سطح کشور فراهم شود.

 محسن خجسته مهر معاون برنامه ریزی وزیر نفت هم با اعلام اینکه سیاست گذاری‌های جدید قیمت‌گذاری و نحوه عرضه بنزین در کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت انجام می‌شود، اظهار داشت: برای اجرای طرح منطقه‌ای و یا غیر منطقه‌ای سهمیه‌های بنزین خودروها، هنوز پیشنهادی توسط وزارت نفت به دولت ارسال نشده است.

 معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت با اشاره به اینکه اجرای طرح منطقه‌ای شدن سهمیه‌های بنزین فعلا در اولویت قرار ندارد، خاطر نشان کرد: در نهایت تصمیم‌گیری نهایی برای اجرای این طرح باید توسط دولت گرفته شود.

کد خبر 124480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز