رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه بازارهای جهانی متوجه آثار هنری ایران شده‌اند از تصمیم این نهاد برای رونق اقتصاد هنرهای تجسمی خبر داد.

khamoushi

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «ایوار» که بعد ازظهر سه‌شنبه هفتم دی‌ماه در حوزه هنری افتتاح شد در مورد برنامه‌های حمایتی این سازمان از هنرمندان به‌خصوص در زمینه اقتصاد هنر به خبرنگار مهر گفت: اصولا کار حوزه هنری این است که محتوای فاخر و تولیدی را که از وقار و وزن برخوردار است صید کند، مشورت دهد، نگاه پژوهشی را القا کند و تولید را با تجربه تاریخی خود همگن کند تا اثر را ارائه دهد.

وی در این مورد به حوزه کتاب اشاره کرد و افزود: در حوزه کتاب این جریان به‌صورت روزآمد در حال اتفاق افتادن است. حتی بیشتر مولفین و راویان این کتاب‌ها افرادی خارج از حوزه هستند منتهی یک همکاری میان متخصصین حوزه و کسانی که در برخی از رشته‌ها پیشکسوت هستند صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام خاموشی در این مورد گفت: تلفیق میان روایت و تالیف، آثاری مانند کتاب‌های دا، بابانظر یا شنام را تحویل داده است. حوزه هنری در زمینه انیمیشن هم این کار را کرد و شکرستان حاصل آن است. در زمینه فیلم‌های سینمایی در 8سال اخیر اغلب کار حوزه در همین سبک بوده است. در عرصه پژوهش هم این اتفاق پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مورد دیگر رشته‌ها عنوان کرد: در عرصه هنرهای تجسمی در این فکر هستیم که موجب رونق اقتصادی شویم کما اینکه این اتفاق در عرصه فراملی افتاده است و بازارها، رونق کار ایرانی را دیده‌اند. مدنظر ما نیز هنر ایرانی - اسلامی و انقلابی است.

وی در مورد نحوه رونق بخشیدن به بازار هنرهای تجسمی گفت: حوزه هنری هر سال خریدهایی انجام می‌دهد و سفارش‌هایی به هنرمندان خود یا هنرمندان جدید می‌دهد ولی یکسری راه‌ها توسط کل نظام جمهوری اسلامی طی نشده است. حجت‌الاسلام خاموشی افزود: قبلا با ما برخوردهای خوبی در عرصه بین‌المللی صورت نمی‌گرفت ولی الان برخوردهای خوبی می‌شود و شاهد هستیم در چند سال اخیر 4- 5 هنرمند ایرانی برابر کل هنرمندان عربی کشورهای منطقه فروش تابلو داشته‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مورد حمایت از هنرمندان گفت: نوع حمایت‌های ما محصول‌محور و آموزش‌محور است یعنی برای ارتقای سطح آموزشی هنرمندان آنچه را در توان داریم ارائه می‌دهیم و استقبال خوبی هم در این زمینه شده است.

کد خبر 124430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز