سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

گروه سیاسی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی را گرامی داشتند.

مجلس

علاوه بر علی لاریجانی که در نطق پیش از دستورش سخنانی درباره واقعه 9 دی سال 88 ایراد کرد، فراکسیون انقلاب اسلامی نیز طی مراسمی از برخی چهره‌های سیاسی و امنیتی که در خلق حماسه 9 دی تاثیر داشتند قدردانی کرد. از سوی دیگر، غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که به‌ندرت در راهروهای مجلس و در جمع خبرنگاران حضور پیدا می‌کنند روز گذشته به جمع خبرنگاران آمدند و به ایراد سخنانی درباره حماسه 9 دی پرداختند. علاوه بر این روز گذشته برخی علما، نهادها و تشکل‌های سیاسی و جمعی از مسئولان کشور با اظهارنظرهای مختلف، صدور بیانیه و اطلاعیه، فرارسیدن سالروز این حماسه را گرامی داشتند.

محاسبات غلط فرو ریخت

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قیام 9 دی محاسبات غلط بیگانگان برای طرح‌ریزی علیه ایران را فروریخت. علی لاریجانی در سخنان پیش از دستور خود با اشاره به حوادث عاشورای سال گذشته و راهپیمایی مردم در روز نهم دی ماه همان سال، گفت: در چنین روزی مجلس به حرکت ضد‌انقلابی روز عاشورا پاسخ قاطع داد و با راهپیمایی نمادین و سخنرانی به اقدامات غیرقانونی پس از انتخابات پاسخ روشن داد و همین حرکت آغاز خیزش ملت در 9 دی ماه سال گذشته شد که بار دیگر عزت انقلاب را که بر 3 رکن اهل‌بیت، امامت امت و هوشیاری ملی استوار است، به جهان نشان داد.

وی افزود: پیام قیام 9 دی ایستادگی و پایداری ملی بر میثاق انقلاب خمینی کبیر بود که عزت و شرف ملت را در این سه دهه تثبیت کرد. پیام قیام 9دی، حمایت از ولایت فقیه و پیشوای انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود که در تمامی فرازها و فرودهای پس از انقلاب، سنگر نگهبانی حقوق ملت بوده است. لاریجانی ادامه داد: پیام قیام 9 دی، سیلی محکمی بر صورت ایالات متحده آمریکا و چند کشور غربی بود که به دفاع از اقدامات ضدانقلاب‌ها در روز عاشورا پرداخته بودند.

فریاد اتحاد ملت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز 9 دی را روز پیوند ملت ایران با رهبر انقلاب و ارزش‌های نظام دانست. سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد گفت: ملت ایران در موقعیت‌های مختلف ثابت کردند از آگاهی و شناخت صحیحی نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برخوردارند و هرکجا احساس کنند انقلاب به حضور آنها نیاز دارد، با عزم در آن عرصه حضور می‌یابند. نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روز 9 دی ماه یکی دیگر از روزهای پرافتخار بود که مردم احساس کردند انقلاب به حضور آنها و دفاع از ارزش‌های متعالی آن نیازمند است، بنابراین با عزم و اراده راسخی در این عرصه حضور پیدا کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه ملت ایران در 9 دی وحدت شکوه و اتصال خود به رهبری را به بهترین شکل نشان داد، خاطرنشان ساخت: 9 دی روزی است که ملت ایران با اسلام، انقلاب، حضرت امام و رهبری معظم تجدید بیعت کرد.

غلامعلی حدادعادل نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: در فاصله 22 خرداد 88 تا 9 دی 88، قلم‌های زیادی در رسانه‌های متعددی تلاش کرده بودند که چهره دیگری از ملت ایران را ترسیم کنند و چهره ملت را دگرگون جلوه دهند و وانمود کنند که ملت ایران از مسیری که از ابتدای انقلاب اسلامی از سال 57 طی کرده منحرف و منصرف شده است. وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کردند تصویر زشتی از چهره ملت ایران ترسیم کنند، اظهار داشت:‌ ملت ایران با دست و قلم توانای خود در 9 دی تصویر بزرگ، روشن، واقعی و زیبایی از خودش به نمایش گذاشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: ‌9 دی آیینه روشن و بزرگی است که چهره بزرگ و زیبای انقلابی مصمم ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

تجلیل از نخبگان 9 دی

علاوه بر اینها دیروز مراسمی نیز در فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس برگزار شد و طی آن از نخبگان و نهادهایی که در خلق حماسه 9 دی ماه سال 1388 نقش داشتند، تجلیل به عمل آمد.‌محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، محمدحسین صفار‌هرندی مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علیرضا پناهیان، سعید حدادیان از مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت و سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، مهدی سیاری، محمود شکری و سیدمجتبی عبداللهی افرادی بودند که در مراسم روز گذشته با اهدای لوح تقدیر از آنان تقدیر شد؛ البته محمدجواد لاریجانی، محمدحسین صفار هرندی و سردار فضلی به‌دلیل مسافرت در این مراسم حضور نداشتند.پیش از این سپاه محمدرسول‌الله، فراکسیون اصولگرایان مجلس و جمعی از تشکل‌های سیاسی در این باره بیانیه‌هایی صادر کرده بودند.

حماسه خودجوش

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفت: 9 دی حماسه‌ای خودجوش بود که در آن مردم، وفاداری و پشتیبانی خود از ولایت فقیه را به همگان نشان دادند. به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران 9دی را یوم‌الله بیان و اظهار کرد: یوم‌الله به روزی می‌گویند که در آن قدرت خدا نمود پیدا می‌کند و انسان‌ها را یاری می‌رساند.

این قدرت خدا بود که جریان فتنه را ناکام ساخت و انقلاب را حفظ کرد. وی با یادآوری سخن حضرت امام‌(ره) که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»، خاطرنشان کرد: اگر در جامعه اسلامی رهبری ولایت فقیه باشد، تفرقه ایجاد نمی‌شود، در غیر این صورت، هر شخص یا گروهی، هر کاری که دوست داشته باشد، انجام می‌دهد که این آغازی برای نابودی جامعه خواهد بود. این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه حفظ انقلاب وظیفه‌ای بردوش همه است، گفت: ما باید این انقلاب را برای نسل‌های آینده نگه داریم و نگذاریم دشمن با تضعیف ولایت فقیه، آسیبی به آن بزند.

کد خبر 124330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز