همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: افرادی که فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده و شماره حسابشان را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار داده‌اند اما پولی دریافت نکرده‌اند بدون شک در حساب بانکی شان ایرادوجود دارد و می توانند حساب خود را اصلاح کنند.

بهروز مرادی به این افراد توصیه کرد حساب بانکی خود را اصلاح کنند و یا شماره حساب را تغییر دهند.

به گزارش ایلنا وی گفت : قبلا طوری بود که فقط خود بانک می‌توانست در سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها وارد شود اما در حال حاضر این سایت برای همه باز شده و فرد خودش می‌تواند حساب را اصلاح کند و سازمان آن را تایید می‌کند.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: در یک هفته اخیر 425 هزار نفر شماره حساب‌شان اصلاح شده است که مبلغ را به حسابشان واریز می‌کنیم.

مرادی افزود: براساس مکانیزم قبلی از مردم شماره حساب می‌گرفتیم و به بانک می‌دادیم . بانک یا این حساب را تایید ‎کرد یا بر می‌گرداند. درصورت برگشت شماره حساب از طرف بانک به افراد اعلام می‌شد شماره حساب جدید بدهند.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌هاخاطرنشان کرد : در حال حاضر فقط حدود 2 هزار شماره هست که پول به حساب آن‌ها واریز شده اما بانک‌ها عودت داده‌اند. همزمان که قانون پیش می‌رود این اصلاحات کوچک هم پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: افرادی که هنوزمشکل دارند باید به سایت مراجعه و حساب خود را اصلاح کنند.

مردادی همچنین به تعداد افراد خانواده و یارانه واریزی به حساب آن‌ها اشاره کرد و گفت: برخی افراد گفته بودند خانواده 5 نفری هستیم و برای 4 نفر پول واریز شده است، این مسئله چند مورد دیگر هم گزارش شده که قرار شده هرگونه اشکالی اصلاح شود و ظرف هفته جاری این مبالغ به حساب خانوار واریز شود.

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها افزود : افراد دارای مشکل کد رهگیری دوباره و در حالی که سایت باز است به سامانه مرکز آمار مراجعه کنند و اطلاعات را بدهند تاروال عادی طی شود.

فوت سرپرست خانوار

مرادی همچنین به فوت سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت چنانچه سرپرست خانوار فوت شود چون باید انحصار وراثت شود حساب عملا مدت زیادی بسته خواهد بود اما با هماهنگی مرکز آمار قرار شد مسن‌ترین فرد خانوار به عنوان سرپرست خانوار شناخته و یارانه به حساب سرپرست جدید واریز شود.


افرادی که تا کنون ثبت نام نکرده‌اند

مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد مبلغ اولیه واریزی به حساب افرادی که تا کنون ثبت نام نکرده‎اند و حالا می‌خواهند ثبت نام کنند، گفت: مبلغ اول واریزی برای کسانی است که سال 87 و 89 فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده اند و شماره حسابشان را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار داده‌اند.

وی درباره ثبت نام کنندگان جدید گفت : بعد از اینکه مرکز آمار ایران اطلاعات این افراد را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها گذاشت زمانی برای اعلام شماره حساب آنان تعیین خواهیم کرد.

مرادی افزود: زمان این کار ممکن است چهار ماه طول بکشد که آمار به ما تحویل گردد وبا اینکه این امر بسیارزمان براست پیگیرکاهش زمان آن هستیم و به محض اینکه مرکز آمار اطلاعات جدید را دراختیار ما قراردهد فعالیت ما نیزآغازمی شود.

 

کد خبر 124279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز