گروه ادب و هنر: تا برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر کمتر از 2 ماه دیگر مانده‌است و در آستانه این جشنواره مهم تئاتری، شهرداری تهران برای برگزاری باشکوه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام آمادگی کرده‌است.

جشنواره تئاتر فجر

به‌منظور بررسی و ارزیابی چگونگی تعامل و همکاری شهرداری تهران در زمینه میزبانی شهر تهران از این اتفاق بزرگ بین‌المللی نشست مشترکی با حضور سید محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد حیدری، دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و محمد خزاعی مشاور دبیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، ایازی در این جلسه برحمایت شهرداری تهران از برگزاری باشکوه و گسترده این رویداد تاثیرگذاربین‌المللی تاکید کرد. او جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را یک جریان و حرکت بزرگ و تاثیرگذار دانست که نتیجه برگزاری آن کارکرد فرهنگی وسیعی دارد.

به گفته وی شهرداری تهران همواره از طرح‌های فرهنگی و مؤثر حمایت می‌کند و قطعا، این آمادگی را دارد که درخصوص برپایی جشنواره تئاتر فجر که از جشنواره‌های مهم و از جدی‌ترین و بزرگ‌ترین اتفاقات در حوزه تئاتر کشور است همکاری لازم را داشته باشد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این نشست از همکاری شهرداری در زمینه برنامه‌های تبلیغاتی و فضاسازی شهری جشنواره خبر داد و ادامه داد: هنر در یک جامعه، در هویت‌بخشی به آن جامعه تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. آنچه برای ما باقی می‌ماند هنر است و بسیار مهم است که بتوانیم موضوعات آن‌را به‌خوبی اطلاع‌رسانی کنیم. بزرگ‌ترین ثروت هنرمند، هنرش است که از طریق آن می‌تواند پیامش را به جامعه منتقل کند و جشنواره، ویترین و مکان مناسبی برای عرضه و معرفی این ظرفیت‌ها و دستاوردهاست.

معاون شهردار تهران با اشاره به جایگاه هنر گفت: هنر چنین جایگاهی دارد و باید به‌خوبی به آن بپردازیم و آن را به نسل بعد منتقل کنیم. ما به‌عنوان مدیریت شهری در عرصه هنر، کارهایی را شروع کرده‌ایم. همانطور که به توسعه سینما توجه کرده‌ایم، به توسعه سالن‌های تئاتر نیز توجه کرده‌ایم. ما در عرصه تولید هم باید فعالیت بیشتری داشته باشیم و به موضوع گسترش مسائل و فعالیت‌های فرهنگی هنری بیشتر بپردازیم. وی در انتهای سخنان خود اعلام کرد: اهتمام جدی داریم که فرهنگ و هنر را توسعه دهیم.

محمد حیدری، دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز در این نشست با ارائه گزارشی از ابعاد برگزاری جشنواره و تنوع بخش‌ها و برنامه‌ها در این دوره جشنواره تئاتر فجر با اشاره به ضرورت برگزاری قوی و تاثیرگذار این جشنواره عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به‌عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین رویداد تئاتری کشور است و با همدلی و تعامل همه خانواده تئاتر کشور، اعم از تهران و مناطق و استان‌های مختلف کشوراست که می‌توانیم شاهد برگزاری حرکتی جریان ساز و پویا در حوزه تئاتر کشور باشیم.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: جشنواره تئاتر فجر نقطه عطف و تجلیگاه عصاره ظرفیت تئاتر در سال است و در این ایام همه نگاه‌های خانواده تئاتر کشور به جشنواره معطوف است و امیدواریم با کمک شهرداری تهران و مدیران فهیم و دلسوز و همکاری دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور جشنواره خوبی را شاهد باشیم.

از سوی دیگر حامیان دیگری برای این جشنواره و البته جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کرده‌اند. در بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم و تئاتر فجر از آثار برتر نمایشی که به مضامین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد می‌پردازند، تقدیر خواهد شد.

محمدعلی منفرد، مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده تام‌الاختیار وزیر در ستاد مبارزه با مواد‌مخدر اعلام کرد با هدف ارتقا و ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه پیشگیری از اعتیاد، از آثار برتر نمایشی و سینمایی که به این مضامین پرداخته باشند، ضمن اهدای جوایز تقدیر نیز به عمل خواهد آمد.
بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر از 16‌بهمن تا یک اسفندماه سال‌جاری در تهران و همزمان در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد.

کد خبر 124219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز