همشهری آنلاین : مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به فعالیت‌های کارگروه آموزش عالی فراملی در کمیته راهبردی آمایش آموزش عالی، گفت: از جمله اهداف و برنامه‌های این کمیته می‌توان به توسعه و جذب دانشجوی خارجی، ایجاد شعب دانشگاه‌های داخل در خارج از کشور و همچنین برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های خارجی اشاره کرد.

دکتر رضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه براساس چشم انداز برنامه پنجم توسعه جمعیت دانشجویان خارجی دانشگاه‌های کشور از پنج هزار نفر باید به 20 هزار نفر افزایش یابد، اظهارکرد: براین اساس، جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور به خصوص دانشگاه‌های مناطق مرزی همچون کردستان، ایلام، سیستان و بلوچستان، زابل و غیره از برنامه‌های این کمیته جهت افزایش جمعیت دانشجوی خارجی به شمار می‌رود.

وی افزود: برای افزایش جمعیت دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های مناطق مرزی کشور باید زیرساخت‌های مناسب در این دانشگاه‌ها ایجاد و مقررات شفاف و کارآمد نیز تدوین شود.

عامری همچنین درخصوص دیگر برنامه‌های کارگروه آموزش عالی فراملی به ایجاد شعب دانشگاه‌های داخل در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شعب دانشگاه‌های داخل در خارج از کشور بسیار محدود است و حدود 10 تا 15 واحد بین المللی فعال و یا در حال تاسیس و آن هم بیشتر در کشورهای همجوار به فعالیت مشغول هستند که درصددیم این واحدها را گسترش دهیم.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت‌ علوم در خاتمه تصریح کرد: در برخی از دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز این قابلیت وجود دارد تا در بعضی از رشته‌ها همچون ایران شناسی، شیعه شناسی، فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی و غیره در کشورهای اروپایی شعبه ایجاد کنند و این موضوع نیز پس از بررسی و نظر سنجی مورد برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد.

کد خبر 124185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز