گروه بورس: پذیره‌نویسی سهام نخستین بانک الکترونیک ایران از 5 دی در فرابورس ایران آغاز می‌شود.

بورس

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه دیروز در یک نشست خبری با بیان ویژگی‌های سهام این بانک گفت: بانک آرین، تنها بانکی است که با سرمایه700 میلیارد ریال، پذیره‌نویسی خود را انجام خواهد داد چون سایر بانک‌های الکترونیک باید با حداقل 2000میلیارد ریال سرمایه، فعالیت خود را آغاز کنند.

به گفته محمد آرام، پذیره‌نویسی نخستین بانک الکترونیک 5 دی (یکشنبه) از طریق 70 شرکت کارگزاری در فرابورس و شعب منتخب بانک کارآفرین آغاز می‌شود.او توضیح داد: موضوع اصلی فعالیت بانک آرین، ارائه تمامی خدمات بانکی از طریق ابزارهای الکترونیک است.

او با بیان اینکه سرمایه بانک آرین در نخستین فرصت به 2000 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت، گفت:‌60 درصد سرمایه بانک آرین (420 میلیارد ریال) از سوی هیات‌مؤسس تامین شده است و مابقی سرمایه آن (280 میلیارد ریال) ‌امروز به‌صورت پذیره‌نویسی عام به عموم مردم عرضه می‌شود. در واقع سرمایه پایین این بانک مزید بر علت می‌شود تا زمان شکل‌گیری کفایت سرمایه، اخذ سپرده‌ها و زمان ارائه تسهیلات، کوتاه شود که این موضوع حاشیه سود و بازدهی این بانک را نسبت به سرمایه‌اش بالاتر می‌برد.

وی افزود: ارائه خدمات موبایل بانک، پرداخت سود سهام به‌خصوص در معاملات سهام، کالا و قراردادهای سلف و آتی از دیگر ویژگی‌های بانک الکترونیک آرین است. ضمن اینکه بانک آرین می‌تواند در توزیع اوراق بهادار و تسویه آن همکاری خوبی با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داشته باشد.او تاکید کرد: معاملات ثانویه سهام بانک آرین بعد از اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی در فروش امکان‌پذیر خواهد بود.

تعدیل سود سهام همراه اول

مدیرعامل تامین سرمایه امین از بازارگردانی سهام همراه اول در یکی دو روز آینده و تعدیل سود سهام طی هفته آینده خبر داد و به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که سهام این شرکت را نگهداری کنند. محمد آرام در حاشیه نشست خبری دیروز، توضیح داد: هیات‌مدیره شرکت همراه اول اواخر هفته جاری یا اوایل هفته بعد تعدیل سود این شرکت را نهایی و به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام می‌کند.

بنابراین در شرایطی گروه‌های حقوقی مختلفی خواهان خرید سهام این شرکت‌ هستند که به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود از فروش سهام پرهیز کرده و آن را نگه‌دارند؛ چون این شرکت از جمله شرکت‌هایی است که سهام آن در آینده به سختی قابل خرید خواهد بود.

آرام با بیان اینکه فروشندگان چهارشنبه گذشته سهام همراه اول حدود 10 درصد بازده کسب کردند، ادامه داد: طبق برآوردهای به‌عمل‌آمده از میزان بازده همراه اول، پیش‌بینی می‌شود تا زمان مجمع سالانه، سهام این شرکت 25درصد سود بدهد. بنابراین سهم مزبور از جمله سهامی است که به دیدگاه میان مدت نیاز دارد.

کد خبر 124037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز