همشهری آنلاین: مقامات پاکستان خبر دادند در حمله انتحاری به یکی از مراکز توزیع مواد غذایی برنامه جهانی غذا در این کشور و حملات هوایی به اردوگاه های شورشیان طالبان در شمال غرب پاکستان، بیش از هشتاد نفر کشته شدند.

80 کشته در حمله انتحاری به یک مرکز توزیع مواد غذایی در پاکستان

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مسئولان در شهرک خار از توابع‌ منطقه قبیله‌ای آشوب زده باجور پاکستان گفتند یک بمب گذار انتحاری که برقع به صورت داشت مواد منفجره همراه خود را در یکی از مراکز توزیع مواد غذایی برنامه جهانی غذا منفجر کرد که در نتیجه آن چهل و یک نفر کشته شدند.

این حمله بیش از شصت زخمی برجا گذاشت.

همچنین در حملات نظامی زمینی و هوایی به مقر شورشیان طالبان در مهمند، یکی دیگر از مناطق آشوب زده پاکستان، چهل ستیزه جوی طالبان به هلاکت رسیدند.

همچنین گزارش های ضد و نقیضی از هویت بمب گذار خار منتشر شده است. برخی از مقامات محلی می گویند مهاجم، یک زن بود ولی مقامات دیگر مدعی هستند که او مردی بود که خود را به شکل زنها در آورده بود.

ماموران ایست بازرسی مرکز توزیع مواد غذایی برنامه جهانی غذا در حال بازرسی بدنی فرد مهاجم بودند که او مواد منفجره همراه خود را منفجر کرد.

طریق خان از مقامات محلی خار گفت فرد مهاجم یک زن بود.

مباشر خان و مناسب خان دو از مقامات پلیس محلی نیز گفتند فرد مهاجم یک زن بود.

باجور یکی از هفت منطقه قبیله ای پاکستان است که آمریکا آنها را مقر فرماندهی جهانی شبکه تروریستی القاعده می داند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این حال نیروهای امنیتی پاکستان گفتند به آنها هشدار داده شده بود که دو بمب گذار انتحاری وارد باجور شده اند و درصدد بمب گذاری انتحاری هستند.

کد خبر 124029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز