همشهری آنلاین : وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش برای فارغ التحصیلان هنرستان ها آزمون ورودی مستقل برای ورود به دانشگاه ها برگزار خواهیم کرد .

آزمون

به گزارش واحد مرکزی خبر، کامران دانشجو در حاشیه مراسم نواختن زنگ پژوهش در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هیچ مشکلی برای برگزاری آزمون مستقل برای فارغ التحصیلان هنرستان ها وجود ندارد و امسال این آزمون برگزار خواهد شد.

وی افزود : بر اساس مصوبه مجلس از سال 90 آموزشکده های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش نیز زیر نظر وزارت علوم اداره می‌شوند و ما از این مراکز برای جذب دانشجو در دانشگاه ها استفاده خواهیم کرد.

وی به بازنگری در محتوا و متون علوم انسانی اشاره کرد و گفت : نتیجه این بازنگری از مهر سال آینده در دروس دانشگاه ها اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد : کارگروهی برای این بازنگری در وزارت علوم ایجاد شده است و در این بازنگری هیچکدام از رشته های علوم انسانی در دانشگاه ها حذف نمی‌شود و فقط از توسعه برخی رشته های علوم انسانی جلو گیری خواهد شد.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: 51 درصد دانشجویان در رشته های علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند و ما باید در کنار پرداختن به متون علمی سایر کشورها به تدریس متون اسلامی در دانشگاه ها توجه کنیم.

دانشجو افزود: بودجه پژوهشی دانشگاه ها در دولت نهم و دهم 2 تا 3 برابر شده است و در آینده نیز افزایش خواهد یافت.

وی یاد آور شد: ادغام وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش در دولت مطرح نیست و من فکر می‌کنم که ادغام این وزارتخانه ها به نفع دولت ومردم نخواهد بود. 

 

کد خبر 124000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز