استقلال که نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ذوب‌آهن است، در بدترین زمان با صدرنشین روبه‌رو می‌شود.

فوتبال

شکست 4 بر یک استقلال مقابل فولاد، بدترین شکست این فصل آبی‌پوشان بود و آنها را قبل از این بازی مهم در شرایط بدی قرارداده است. هرچند موج مصدومیت بازیکنان به‌ویژه میداودی و مجیدی دست مظلومی را در اهواز کاملا بسته بود ولی دلیل اصلی شکست سنگین استقلال مقابل فولاد بیش از همه به ضعف ساختار دفاعی این تیم و اشتباهات مدافعان و دروازه‌بان برمی‌گشت. استراتژی مظلومی هم برای این بازی کاملا اشتباه بود، چرا که او در غیاب 2 مهاجم اصلی‌اش ریسک کرد و با جلو کشاندن تیم، فضای زیادی را در اختیار مهاجمان سریع فولاد قرار داد.

استقلال هم در ورزشگاه آزادی میزبان تیمی است که در ضدحمله تبحر دارد و حتی تیم‌های بزرگ آسیایی را با این تاکتیک کنار زد. مظلومی برای اینکه دومین شکست متوالی را تجربه نکند و از کورس قهرمانی عقب نماند، باید سازمان دفاعی تیمش را نسبت به فولاد تغییر دهد و مراقب ضد‌حملات مهاجمان سریع ذوب‌آهن باشد.

استقلال علاوه بر میداودی، جباری و مبعلی را هم در اختیار ندارد ولی مجیدی، صادقی و امیرآبادی شانس بازی را دارند. منصور پورحیدری، سرپرست استقلال عقیده دارد که شرایط این تیم نسبت به اهواز بهتر شده است: «مشکل اصلی استقلال داشتن بازیکنان مصدوم متعدد است که تعداد آنها نسبت به بازی با فولاد کمتر شده است. تیم ما برای آن مسابقه هفت، هشت بازیکن آسیب‌دیده داشت.

ما البته برابر ذوب‌آهن نفرات اصلی زیادی را نداریم اما پیش‌بینی‌ می‌کنم شرایط بهتری داشته باشیم.» پورحیدری اضافه کرد: «البته در دیدار با فولاد طی 15‌دقیقه همه چیز تیم به‌هم ریخت و همان بی‌نظمی عاملی شد تا تیم چند گل بخورد. امیدوارم بازیکنان ما حرفه‌ای‌تر از گذشته عمل کنند و تحت هیچ شرایطی تمرکزشان را در زمان‌های مختلف یک مسابقه از دست ندهند.»

مظلومی اما به‌اندازه پورحیدری امیدوار نیست و از وضعیت استقلال رضایت ندارد؛ «در شروع فصل مشکلات ما کمتر بود اما رفته‌رفته به‌دلیل مصدومیت زیاد بازیکنان دست ما خالی شد. آسیب‌دیدگی میداودی و مجیدی شرایط تیم را سخت‌تر کرد اما امیدوار بودیم که سید صالحی ابتدای فصل برای استقلال به میدان برود که این امر محقق نشد. روانخواه هم نتوانست به‌طور کامل به‌دلیل مصدومیت در اختیار ما باشد و مجبور بودیم در هر بازی تغییراتی در ترکیب خود انجام دهیم و نتوانستیم یک ترکیب ثابت را به میدان بفرستیم که این مسئله به ما ضرر زیادی زد.»

مظلومی اضافه کرد: «من نمی‌خواهم خدای‌ناکرده منت سر کسی بگذارم اما همه در جریان هستند. ما زمانی به استقلال آمدیم که کسی جرات نداشت این تیم را تحویل بگیرد چراکه شرایط موجود آن زمان مساعد نبود. ما با تمام مشکلاتی که داشتیم در حال حاضر تیم دوم جدول لیگ هستیم و شرایطمان هم بد نیست و اگر مقابل ذوب‌آهن پیروز شویم می‌توانیم به صدر جدول نزدیک‌تر شویم.» او درباره بازی حساس امروز گفت: «ذوب‌آهن یک تیم منسجم و بسیار خوب است و قطعا برای کسب 3 امتیاز به تهران خواهد آمد تا همچنان صدرنشینی خود را تداوم بخشد. ما هم با توجه به کمبود زمان، بیشتر روی جنبه روحی روانی بازیکنان کار کرده‌ایم چرا که وقت زیادی برای تمرینات تاکتیکی نداشتیم.»

ابراهیم زاده، سرمربی ذوب‌آهن هم این بازی را یک فینال می‌داند؛ «بازی سخت و درگیرانه‌ای را برابر استقلال پیش‌رو داریم که این مسابقه با توجه به شرایط جدول ارزشی 6 امتیازی دارد. نام این بازی را هم می‌توان یک فینال گذاشت گرچه تا پایان لیگ 14 فینال دیگر هم پیش‌رو داریم. البته سپاهان 2 بازی کمتر از ما دارد ولی در حال حاضر ذوب‌آهن و استقلال تیم‌های اول و دوم جدول هستند و امتیاز این بازی می‌تواند برای هر دو تیم سرنوشت‌ساز باشد.»

ابراهیم‌زاده در پایان گفت که اتفاقات بازی با مس نمی‌تواند در روند رو به رشد تیم ذوب‌آهن تاثیر منفی بگذارد: «ما به این مسائل فکر نمی‌کنیم و سعی داریم کارمان را به بهترین شکل انجام دهیم و با موفقیت جلو برویم. اجازه نمی‌دهیم این شیطنت‌ها و مشکلات در کار ما خلأ ایجاد کند.»

کد خبر 123879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز