معاون عمرانی استانداری تهران میزان و نحوه افزایش قیمت انواع خدمات حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری را اعلام کرد.

جاده

 

به گزارش فارس، محمدرضا محمودی گفت: نرخ کرایه حمل‌ونقل برون‌شهری از امروز اجرایی می‌شود. معاون عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه کرایه تاکسی‌ها در تهران به‌طور متوسط 15درصد افزایش می‌یابد، گفت: کرایه تاکسی در شهرهای کوچک 20درصد افزایش می‌یابد.

به گفته وی، کرایه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در کلانشهرها و غیرکلانشهرها 15درصد افزایش می‌یابد اما کرایه اتوبوس‌های بلیتی که زیرنظر شهرداری تهران است افزایش نمی‌یابد. به گفته محمودی، قیمت بلیت مترو نیز تا پایان سال افزایش نمی‌یابد. وی اضافه کرد: نرخ کرایه کامیون‌ها و کشنده‌های بار 10 درصد افزایش می‌یابد، همچنین نرخ کرایه اتوبوس‌های عادی درون‌شهری و برون‌شهری 15 تا 20 درصد بسته به نوع سوخت افزایش می‌یابد. به گفته محمودی، نرخ کرایه وانت‌بارهای کلانشهرها 10درصد و غیرکلانشهرها 15درصد افزایش می‌یابد.

معاون عمرانی استانداری تهران درخصوص نرخ کرایه آژانس‌ها گفت: نرخ کرایه آژانس‌ها در تهران و کلانشهرها 15 درصد و در غیرکلانشهرها 20 درصد افزایش می‌یابد.خبر دیگر اینکه رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت کشور از نهایی‌شدن میزان افزایش قیمت حمل‌ونقل سوخت بین‌شهری در این ستاد خبر داد.

سهمیه‌های بنزین100 و 400 تومانی از امروز تحویل می‌شود و براساس مصوبه دولت، نرخ جدید حمل‌ونقل شهری و بین شهری افزایش می‌یابد. به گزارش خبرنگارما، محمد رویانیان افزود: دولت تصمیم گرفته که متناسب با افزایش قیمت سوخت، تعرفه حمل‌ونقل را نیز افزایش دهد. به گفته وی در مرحله نخست، قیمت حمل‌ونقل بین‌شهری افزایش می‌یابد که میزان آن به‌زودی از طرف فرمانداری‌‌ها اعلام می‌شود.

وی میزان دقیق افزایش قیمت‌ها را به‌دلیل تنوع مسیرها و تعداد قیمت قابل اعلام ندانست ولی گفت که این میزان به‌‌طور متوسط کمتر از 10 درصد است. رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت کشور در باره افزایش نرخ کرایه در بخش حمل‌ونقل درون شهری نیز گفت: با توجه به واریز سهمیه بنزین 100 تومانی از دیشب در کارت سوخت خودروهای بنزین‌سوز، فعلا عجله‌ای برای افزایش نرخ کرایه در این بخش وجود ندارد.

رویانیان تصریح کرد: نرخ افزایش حداکثر کرایه همه آژانس‌ها، تاکسی‌ها و وانت‌بارهای کشور امروز به همه استانداری‌ها اعلام و براساس زمان بندی و برنامه‌ریزی، این طرح به موقع در کشور اجرا می‌شود.

کد خبر 123766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز