همشهری آنلاین: «یوناتن بت‌کلیا»، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس، تأکید کرد: توسل مسیحیان به امام حسین و حتی حضور آن‌ها در مراسم عزاداری ایشان از یک طرف بر اساس همان اعتقادات مشترک است و از طرفی دیگر ما می‌خواهیم وحدت و همبستگی خود را به دنیا نشان دهیم.

مسیحی

«یوناتن بت‌کلیا»، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، درباره نگاه مسیحیان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: ایشان در نینوا که مرکز حکومت آشوری‌ها بود، به شهادت رسیدند و مسیحیان سه روز از پیکر امام حسین(ع) محافظت کردند.

وی افزود: بر مبنای قیامی که این امام عزیز در راه خدا انجام دادند، مسیحیان نیز که 600 سال قبل از آن موحد بودند، از ایشان به احترام یاد می‌کنند و در واقع حرکت امام حسین(ع) را در راستای اعتقادات قلبی خود می‌دانیم.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان تأکید کرد: یاد امام حسین(ع) همواره برای ما محترم است و همه تلاش خود را برای انجام کارهایی که به نفع روش ایشان باشد، به کار می‌گیریم.

بت‌کلیا با بیان اینکه ما مسیحیان نیز شهادت را قبول داریم، اظهار کرد: ماه قبل در عراق عده‌ای وارد کلیسا شدند و جمعی از مردم را به شهادت رساندند و چند روز قبل هم در آستانه عاشورا در چابهار عده‌ای از هم‌وطنانمان را به شهادت رساندند.

این نماینده مجلس هشتم با اشاره به اشتراکات ادیان الهی، تصریح کرد: بر اساس همین مشترکات، کسی که در راه خدا کشته می‌شود، شهید است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به توسل مسیحیان به امام حسین(ع) اظهار کرد: ما روز به صلیب‌کشیده شدن حضرت مسیح(ع) را جمعه «اموات» می‌نامیم، مردم در قبرستان‌ها حضور می‌یابند و سراسر دنیا راهپیمایی می‌کنند و این مسئله را می‌توان همانند عزاداری‌ مسلمانان برای امام حسین(ع) دانست؛ به نحوی که حتی در برخی از کشورها مثل اسپانیا در این مراسم زنجیر هم زده می‌شود.

نماینده آشوریان در مجلس یادآور شد: این عزاداری‌ها و مرا‌سم برای زنده‌نگه داشتن آن واقعه و انتقال پیام‌ آن است.

بت‌کلیا در پایان خاطرنشان کرد: توسل مسیحیان به امام حسین و حتی حضور آن‌ها در مراسم عزاداری ایشان از یک طرف براساس همان اعتقادات مشترک است و از طرفی دیگر ما می‌خواهیم وحدت و همبستگی خود را به دنیا نشان دهیم و دنیا اعلام کنیم که ما در کنار هم هستیم. 

کد خبر 123653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز