کریم اعظمی: میلاد میداودی انگیزه زیادی داشت که با درخشش در جام ملت‌های آسیا به‌دنبال آرزوهای بزرگ‌تری باشد ولی در بازی با ملوان دچار یک مصدومیت شدید شد تا برای چند ماه از فوتبال خداحافظی کند.

میلاد میداودی - مهاجم تیم استقلال

 شدت آسیب‌دیدگی مچ پای او کمتر از پارگی رباط صلیبی نبود و جراح میداودی حتی استخوان‌های خردشده را از مچ پای او بیرون آورد. حالا مهاجم هشت‌گله آبی‌ها تا چند ماه باید دور از میادین فوتبال باشد که این خبر خوشایندی برای پرویز مظلومی و استقلال نیست. میداودی که جام ملت‌های آسیا را هم از دست داده است به زودی مراحل درمانی‌‌اش را آغاز خواهد کرد. او در مورد این مصدومیت و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • وضعیت پایت بعد از عمل جراحی چطور است؟

درد زیادی را تحمل می‌کردم و الان هم زخم‌‌های دو طرف مچ پایم درد می‌کند اما شرایط بهتری دارم.

  • مثل اینکه زمان جراحی‌ات طول کشیده؟

باید دو طرف مچ پایم را می‌شکافتند و نقاط آسیب‌دیده را ترمیم می‌کردند. مهم نیست که زمان عمل طولانی شد، مهم این است که همه از نتیجه آن راضی بودند.

  • در مورد صحنه‌ای که منجر به این مصدومیت شدید شد صحبت کن. آیا خطای سالارزاده عمدی بود؟

در آن صحنه سالارزاده پشت سر من بود و همرنگ که در کنار من در حال حرکت بود، پایش را مقابل پای من گذاشت. من در آن صحنه فقط صدای شکستن استخوان پایم را شنیدم و تلاشم برای اینکه از آن صحنه فرار کنم به جایی نرسید. من حس کردم یک نفر پشت سرم است ولی نتوانستم کاری انجام دهم و سالارزاده با خطایی وحشتناک مرا سرنگون کرد. من در آن صحنه یاد جبرئیل سیسه افتادم؛ آن صحنه را اصلا فراموش نمی‌کنم که چطور پای این مهاجم شکست.

  • در آن صحنه فکر می‌کردی این مصدومیت شدید باشد؟

بله. پژمان منتظری بالای سر من آمد و گفت که چیزی نیست ولی من گفتم که این مصدومیت ساده نیست چون صدای شکستگی استخوان را شنیدم. حتی هنگام عمل مشخص شد که قسمتی از استخوان مچ پای من خرد شده و خوشحالم که این جراحی ختم به خیر شد.

  • خیلی‌ها معتقدند که چنین خطاهایی باید با محرومیت‌های سنگین برای بازیکن خطا‌کننده مواجه شود. نظر تو چیست؟

معمولا چنین خطاهایی در فوتبال اروپا 3 تا 6 جلسه محرومیت دارد و حتی در لیگ امارات هم که بازی می‌کردم چنین خطاهایی با محرومیت‌های سنگین مواجه می‌شد. جالب اینجاست که داور در دو قدمی صحنه حضور داشت ولی حتی خطا هم نگرفت و کارشناس داوری برنامه 90 هم می‌گفت داور باید خطا می‌گرفت ولی چون ضربه اصلا شدید نبوده، کارت زرد کفایت می‌کرد.

  • مثل اینکه چند ماه دور از میادین فوتبال خواهی بود و حتی شایعه شده که تا پایان فصل نمی‌توانی استقلال را همراهی کنی.

این اخبار درست نیست. قرار است اواخر این هفته آتل پایم را باز کنم و به اتفاق پزشک تیم نزد جراح پایم برویم تا ایشان نظر خود را اعلام کند. وقتی پزشک جراحم هنوز مدت زمانی را اعلام نکرده، طبیعی است که حدس و گمان افرادی که پزشک نیستند واقعیت ندارد. پزشک تیم با من صحبت کرد و گفت قبل از جراحی پیش‌بینی می‌شد پایم به مدت 2 ماه در گچ قرار بگیرد اما خوشبختانه نتیجه عمل به شکلی بود که این اتفاق نیفتاد و فعلا باید تا یک هفته در آتل باشد و بعد از آن، معاینه نهایی انجام شود. همانطور که 2ماه گچ‌گرفتن پایم تبدیل به یک هفته آتل‌گرفتن شد، هر احتمالی در روزهای آینده وجود خواهد داشت و باید منتظر معاینه نهایی باشیم. در ضمن بهبود مصدومیت به بافت عضلانی بازیکنان هم مربوط می‌شود و اینکه یک بازیکن برای بهبود آسیب‌دیدگی‌‌اش چقدر وقت بگذارد و تلاش ‌کند. لحظه‌شماری می‌کنم تا پزشکان اجازه راه‌رفتن به من بدهند و طوری کار می‌کنم که زودتر از زمانی که برایم تعیین شده به میادین بازگردم. من واقعا بابت برخی افراد که در مورد من اخبار کذب می‌نویسند، ناراحتم.

  • مثل اینکه خیلی ناراحتی؟

یکی از روزنامه‌ها تیتر زد که میلاد مجبور به ترک فوتبال شده‌ و چند روز بعد هم تیتر زد که میلاد در کلینیک پزشک تیم نشسته و گریه می‌کند. یک روزنامه هم نوشت مصدومیت میلاد ساختگی است و این بازیکن به پزشک تیم گفته پایم را همینطوری گچ بگیر تا برای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بازی نکنم و از افشین قطبی انتقام بگیرم. این افراد باید واقعیت‌ها را بنویسند.

  • حتی بحث خارج کردن اسمت از فهرست استقلال هم مطرح شد.

بعضی‌ها مرتب با مسئولان باشگاه تماس می‌گرفتند و فشار می‌آوردند که چرا اسم میلاد را از لیست تیم خارج نمی‌کنید. وقتی که شرایط مصدومیتم کمی بهتر شود و فرصت بیشتری داشته باشم، به‌صورت مفصل در خصوص این افراد و کارهایی که در فوتبال ایران می‌کنند، صحبت خواهم کرد. من بازیکنی نیستم که به‌صورت تحمیلی در تیمی بمانم. با عزت و احترام به استقلال آمده‌ام و فقط با عزت و احترام در این تیم می‌مانم.

  • این سخت‌ترین مصدومیت دوران بازیگری‌ات بود؟

از سال 79 که در رده‌های پایه بازی می‌کردم، هیچ‌وقت پیش نیامده که به خاطر مصدومیت 2بازی پشت سر هم را از دست بدهم. مصدومیت‌های من کوتاه‌مدت بوده و این نخستین مصدومیت جدی من بود. امسال هم در بازی با سپاهان مصدوم شدم ولی فقط بازی با مس کرمان را از دست دادم.

  • از دست دادن جام ملت‌ها اتفاق تلخی بود؛ این‌طور نیست؟

بله. من تا 3-2 روز اول خیلی ناراحت بودم ولی به مرور زمان با آن کنار آمدم. این قسمت من بود و شاید اگر به جام ملت‌ها می‌رفتم، مصدومیت سخت‌تری به‌سراغم می‌آمد. امیدوارم در آینده فرصت‌های مناسبی را به دست بیاورم تا غیبت در جام ملت‌ها جبران شود. متأسفانه یکی از بهترین فرصت‌های دوران ورزشی‌ام از دست رفت؛ درست مثل چند سال قبل که همراه با ملی‌پوشان امید در حسرت رفتن به المپیک ماندم. آن زمان تیم به المپیک صعود نکرد، اما این بار فقط من محروم شدم. من از افشین قطبی ممنونم که پس از مصدومیتم جزو نخستین نفراتی بود که به من دلداری داد و گفت تا آخرین لحظه منتظر حضورت در جام ملت‌ها هستیم.

  • برخورد مسئولان استقلال بعد از مصدومیت تو چطور بود؟

مجموعه باشگاه استقلال برایم سنگ‌تمام گذاشت و فتح‌الله‌زاده بیشتر از همه نگران و پیگیر کارهایم بود. او حتی گفت که اجازه‌ نمی‌دهد با جراحی‌نکردن، آینده فوتبالی من به خطر بیفتد. کادر پزشکی باشگاه هم مرتب به وضعیت من رسیدگی می‌کنند و کادر فنی، بازیکنان، مسئولان باشگاه و هواداران استقلال هم برایم سنگ‌تمام گذاشتند.

  • این درست است که تو به استقلال پیشنهاد فسخ قرارداد دادی؟

یک روز پس از بازی با ملوان انزلی، مدیر برنامه‌هایم با مسئولان باشگاه استقلال تماس گرفت و اعلام کرد با وجود اینکه میداودی در بازی رسمی تیم استقلال مصدوم شده و باشگاه طبق قانون موظف به پرداخت تمام هزینه‌ها و درمان کامل بازیکن است، اما اگر مسئولان باشگاه استقلال قلبا راضی به این کار نیستند، حاضریم قرارداد میلاد را بدون هیچ مشکلی فسخ کنیم و در فرصت چند‌روزه‌ای که تا خاتمه نقل و انتقالات نیم فصل باقی مانده، استقلال بازیکن دیگری جذب کند. این پیشنهاد با مخالفت مسئولان استقلال همراه شد و آنها اعلام کردند میلاد برای استقلال مصدوم شده و تحت هیچ شرایطی وی را از دست نمی‌دهیم. این در حالی بود که یک هفته به پایان نقل و انتقالات نیم‌فصل فرصت داشتیم و استقلالی‌ها می‌توانستند بازیکن دیگری را به خدمت بگیرند.

  • فکر می‌کنی استقلال بتواند برابر ذوب‌آهن نتیجه بگیرد؟

استقلال تیم بزرگی است. من اعتقاد دارم اگر استقلال برابر ذوب‌آهن پیروز شود، یک قدم بزرگ به سمت قهرمانی برمی‌دارد.

  • فکر نمی‌کنی با غیبت تو استقلال در خط حمله دچار مشکل شود؟

استقلال در خط حمله بازیکنان بسیار خوبی دارد و به یک بازیکن متکی نیست. بازیکنانی مثل برهانی، مجیدی، سیدصالحی و شریفات مهاجمان بسیار خوبی هستند و اگر دچار بدشانسی و مصدومیت نشوند، هیچ مشکلی در خط حمله احساس نخواهد شد.

  • فکر می‌کنی این فصل قهرمان شوید؟

تیم ما شانس زیادی برای قهرمانی دارد ولی پیش‌بینی کردن از حالا درست نیست. هنوز زمان زیادی تا پایان فصل باقی مانده و ممکن است اتفاقات زیادی بیفتد. با این حال معتقدم استقلال یک مدعی جدی است.

کد خبر 123563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز