معاون امور اجتماعی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با اعلام پیش‌بینی ساختار جدید برای بیمه اجتماعی در برنامه پنجم توسعه، گفت: در برنامه پنجم توسعه، بیمه پایه اجتماعی برای عموم مردم پیش‌بینی شده است.

صمدالله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تکلیف قانونی در زمینه دسترسی عموم مردم به خدمات بیمه پایه اجتماعی و درمانی در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: وزارت رفاه مکلف است، طی برنامه پنجم، تکلیف بیمه پایه اجتماعی و درمانی اقشار جامعه را با پیش‌بینی یک ساختار منسجم در این زمینه، مشخص کند. به گفته فیروزی، هدفمندسازی یارانه‌ها زمینه دسترسی عموم جامعه به بیمه پایه اجتماعی را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به سابقه 80 ساله صندوق بازنشستگی کشوری و سابقه 60 ساله صندوق تأمین اجتماعی در کشور، اظهار کرد: این صندوق‌ها 9 میلیون بیمه‌پرداز اصلی در کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند. وی با اذعان به اینکه برخی گروه‌های اجتماعی برای برخورداری از امنیت اجتماعی تمایل به برخورداری از پوشش بیمه اجتماعی قرار دارند، تصریح کرد: «زنان خانه دار» مهم‌ترین قشری هستند که با این هدف، باید زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند.

معاون امور اجتماعی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه حمایت ویژه‌ای برای بیمه زنان خانه دار وجود ندارد، عنوان کرد: زنان خانه دار می‌توانند به‌صورت خویش فرما نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند. وی با بیان اینکه فراهم کردن شرایط بیمه برای عموم جامعه، وظیفه ذاتی وزارت رفاه است، تأکید کرد: وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در طول برنامه پنجم توسعه، به‌دنبال مهیا کردن تسهیلاتی برای دسترسی عموم جامعه به بیمه پایه اجتماعی و درمانی است.

معاون امور اجتماعی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی همچنین به عضویت وزارت رفاه در کارگروه مشاغل خانگی اشاره و خاطر نشان کرد: در آیین‌نامه مشاغل خانگی، موضوع بیمه اجتماعی شاغلان این بخش در قالب بیمه اجتماعی مشاغل آزاد پیش‌بینی شده است.

 

کد خبر 123529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز