همشهری‌آنلاین: مدیر اجرایی نیروگاه مارون گفت: نیروگاه سد مارون با ظرفیت 150 مگاوات پس از تکمیل قادر است سالانه 380 گیگاوات ساعت، تولید برق شبکه سراسری کشور را افزایش دهد.

دکل‌های برق

به گزارش وزارت نیرو، مهندس بهنام شفیعی مقدم افزود: عملیات اجرایی واحد دوم نیروگاه مارون که اکنون 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: نیروگاه سد مارون با ظرفیت 150 مگاوات، مجهز به دو توربین فرانسیس طراحی شده که قادر به افزایش سالانه 380 گیگاوات ساعت برق در شبکه سراسری کشور است.

وی افزود: اجرای نیروگاه مذکور، تاکنون افزون بر 860 میلیارد ریال از محل درآمد عمومی و منابع داخلی هزینه در بر داشته و برای تکمیل آن به رقمی افزون بر 150 میلیارد ریال اعتبار جدید نیاز است.

مدیر اجرایی نیروگاه مارون اظهار داشت: هم اکنون تمامی تجهیزات مربوط به توربین و ژنراتور واحد دوم ساخته و در کارگاه تخلیه شده اند و تجهیزات مرتبط با سامانه های کنترل و حفاظت واحد در حال ساخت است. واحد نخست نیروگاه مارون در مهرماه سال 83 راه اندازی شده است.

نیروگاه برقابی مارون از جمله پروژه های سازمان آب و برق خوزستان است که در 19 کیلومتری شمال شرق شهرستان بهبهان و بر روی رودخانه مارون قرار دارد.

کد خبر 123404
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز