همشهری آنلاین: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در احداث مسکن مهر، با شرکت‌های خارجی به صورت پیمانکاری همکاری نمی‌کنیم.

مسکن مهر

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی نیکزاد در حاشیه جلسه دیشب هیئت دولت با بیان اینکه در داخل کشور مشکلی در زمینه ساخت و ساز نداریم افزود: به شرکت‌های خارجی که به دنبال پیمانکاری در مسکن مهر هستند گفته‌ایم به این صورت با شما همکاری نمی کنیم بلکه زمین در اختیارتان قرار می‌دهیم و شما برای ساخت سرمایه گذاری کنید.

وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: این شرکت‌ها اگر نتوانند مسکن‌های تولیدی خود را بفروشند، وزارت مسکن واحدهای آنها را به قیمت هر مترمربع زیربنای غیرمفید 300 هزار تومان و با آسانسور 310 هزار تومان خریداری خواهد کرد.

وی درباره واحدهای مسکن تولید شده گفت: برای احداث یک میلیون و 700 هزار واحد مسکونی قرارداد بسته ایم که شامل یک میلیون واحد شهری، 600 هزار واحد روستایی و 100 هزار واحد در بافت‌های فرسوده است.

نیکزاد با بیان اینکه برای احداث این واحدها با پیمانکاران و انبوه‌سازان داخلی قرارداد منعقد شده است از پایان یافتن سهمیه تولید مسکن در سال 1389 خبر داد و افزود: برای سال 1390 برای پیمانکاران و انبوه‌سازان فراخوان داده ایم که شامل 245 هزار واحد در شهرهای بیش از 25 هزار نفر جمعیت و 100 هزار واحد هم در شهرهای جدید است.

کد خبر 123165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز