همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از پرتاب قریب‌الوقوع یک موشک جدید ایرانی به خارج از جو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علاءالدین بروجردی گفت: به همت دانشمندان جوان ایرانی موشک حمل‌کننده ماهواره ایران آماده شده و به زودی پرتاب می‌شود.

وی که در جلسه فضلا و طلاب بروجردی در قم سخن می‌گفت، افزود: ‌تنها راه حل خروج از وضعیت هسته‌ای ایران، مذاکره است.

پرونده هسته‌ای

وی با بیان اینکه غربی‌ها اصلاً فکر نمی‌کردند جمهوری اسلامی بتواند به چرخه تولید سوخت هسته‌ای دست یابد افزود: اکنون در جایگاه مطلوبی قرار داریم و برای رسیدن به شرایط بهتر و رسیدن به جایی که نتوانند به ما حرف زور بگویند باید ناملایمات سیاسی، فشارهای بین‌المللی و اهرم‌هایی مانند قطعنامه شورای امنیت را بپذیریم و این راه پر از سنگلاخ را طی کنیم، در غیر اینصورت باید در صف طولانی کشورهای تابع اراده بوش بایستیم.

وی با اشاره به نرمش جمهوری اسلامی در مذاکرات سال‌های اخیر خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: نتیجه این دیپلماسی این بود که آقای البرادعی دو بار در گزارش رسمی خود عدم انحراف ایران از مقررات آژانس را مورد تأیید قرار داد و این کار در واقع حکم تبرئه جمهوری اسلامی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه غربی‌ها حداقل خواهان تعلیق ده‌ ساله فعالیت‌های هسته‌ای ایران بودند اظهار داشت: متوسط سنی دانشمندان ما در این عرصه بین سی تا سی‌وپنج سال است. آیا می‌شود یک جوان فعال، پرانرژی و متفکر ده سال دست روی دست بگذارد؟ این دقیقاً به معنای فروپاشی بنیه علمی کشور است.

وی تأکید کرد: قرار نیست در جا بزنیم و هر چه غرب و آمریکا گفتند قبول کنیم، بلکه اگر بخواهیم به اقتدار برسیم باید هزینه‌های آنرا بپردازیم، کما اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون در عرصه‌های مختلفی چون دفاع مقدس و مبارزه با مواد مخدر ده‌ها هزار شهید تقدیم کرده‌ایم.

بروجردی با بیان اینکه آمریکا و غرب در صورت تعطیل کردن تحقیقات هسته‌ای ایران هم دست بردار نخواهند بود، گفت:‌ آن وقت خواهند گفت، موشک‌هایتان را هم باید جمع کنید، یعنی جمهوری اسلامی را به کشوری که توان مقابله و دفاع از خویش را ندارد تبدیل می‌کنند، ‌لذا اگر در خاکریز اول مقاومت نداشته باشیم، قصد فتح خاکریزهای بعدی را هم خواهند کرد.

معاون اسبق وزارت امور خارجه راه‌اندازی زنجیره‌ سه هزارتایی سانتریفیوژ را عامل تثبیت توانمندی هسته‌ای کشور ارزیابی و تصریح کرد: غربی‌ها وقتی احساس کنند که توان هسته‌ای در کشور ما تثبیت شده است، ناگزیر به مذاکره خواهند شد، زیرا آنها می‌دانند اگر بخواهند با فشار یک طرفه با جمهوری اسلامی برخورد کنند، در نهایت ایران از NPT خارج خواهد شد و این چیزی است که آنها از آن هراس دارند.

وی افزود: آنها تجربه کره شمالی را دارند که فشار یک طرفه منجر به ساختن بمب هسته‌ای توسط این کشور و آزمایش آن شد، لذا از قطعنامه شورای امنیت تنها به عنوان اهرم فشار در مذاکرات خود بهره‌ می‌برند، کما اینکه ما هم از مسائلی چون شرایط منطقه، موقعیت ایران و غیره به عنوان اهرم فشار استفاده می‌کنیم.

علاءالدین بروجردی با اشاره به اینکه دولت بلافاصله پس از قطعنامه شورای امنیت در بیانیه‌ای بر سرعت راه‌اندازی زنجیره سه هزار تایی سانتریفیوژ تأکید کرد گفت: بعد از صدور قطعنامه، دبیر کل جدید سازمان ملل متحد، اروپایی‌ها، چین و روسیه در پیام‌های جداگانه‌ای برای مذاکره با جمهوری اسلامی پیغام دادند و حتی در بندهای نهایی قطعنامه [1737] هم به مذاکره اشاره شده است.

مواد مخدر

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ همه جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان اینکه باندهای عظیم مافیایی با سرمایه‌های میلیاردی وارد عرصه ورود و توزیع مواد مخدر میان جوانان ایران شده‌اند گفت: امروزه سومین تجارت جهانی، ‌تجارت مواد مخدر است و اگر در مقابله با باندهای مواد مخدر کوتاهی کنیم، جوانان ما در منجلاب فساد گرفتار خواهند شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه از زمان حضور آمریکا و انگلیس در افغانستان تولید مواد مخدر در این کشور از چهار هزار تن به شش تا هشت هزار تن رسیده است گفت: امنیت خاطر باندهای مواد مخدر موجب جری شدن آنها در فعالیت خانمان سوزشان می‌شود.

انتقاد از عدم اجرای احکام اعدام
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از اجرا نکردن حکم اعدام متخلفان پرونده‌های توزیع مواد مخدر گفت: با باندهای توزیع مواد مخدر باید بی‌رحمانه برخورد کرد و این در حالی است که در بازدید اخیر از برخی زندان‌ها، شاهد سیصد محکوم به اعدام در این زمینه بودیم که با گذشت دو سال از صدور احکامشان، هنوز اعدام نشده بودند.

علاءالدین بروجردی افزود:‌ کسی که خروار خروار مواد مخدر در کشور وارد و توزیع می‌کند و به جوانان عزیز و خانواده‌های آنها رحم نمی کند، بدون تردید مفسد فی‌الارض است.

وی مفاسد اجتماعی ناشی از مواد مخدر مصنوعی و شیمیایی را بسیار بیشتر از مواد مخدری چون تریاک دانست و اظهار داشت: متاسفانه این مواد که در قالب قرص‌ها عرضه می‌شود آثار تخریبی فیزیولوژیکی بیشتری دارد، سهل‌الوصول‌تر است و به راحتی در یک کارگاه کوچک قابل تولید است.

علاءالدین بروجردی، با بیان اینکه اکثر زندانیان کشور را افراد معتاد تشکیل می دهند گفت: چون راهی پیش روی اینها در زندان نیست به سرنگ مشترک روی می‌آورند، لذا زندان‌های کشور تبدیل به یکی از اماکن مهم گسترش بیماری ایدز شده است.

وی همچنین با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، وظیفه روحانیت را در این عرضه مهم ارزیابی و اشاره کرد: هم اکنون «ویسکی» تولید شده در پاریس به فاصله کمتر از یک ماه در تهران عرضه می‌شود و به توزیع‌کننده تضمین می‌دهند که پولش را بعد از فروش به آنها بدهد و حتی اگر در مواقعی توسط مأموران، ضبط شد، خسارتش را جبران می‌کنند و در صورت دستگیری شخص نیز هزینه خانواده‌اش را می‌دهند و برای آزادی‌اش تلاش می‌کنند.

کد خبر 12293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز