همشهری آنلاین: هیات وزیران با توجه به ویژگی‌ها و بافت جغرافیایی منطقه، شرایط، امکانات و تقاضاهای مردمی با تشکیل یک شهرستان، دو بخش، یک دهستان، تغییر نام یک دهستان و الحاق چند روستا در استان آذربایجان شرقی موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با تشکیل شهرستان خداآفرین به مرکزیت شهر خمارلو در استان آذربایجان شرقی متشکل از بخش‌های مرکزی، گرمادوز و منجوان موافقت کرد.

همچنین هیات وزیران با ایجاد بخش گرمادوز به مرکزیت روستای لاریجان از ترکیب دهستان‌های گرمادوز شرقی و گرمادوز غربی در تابعیت شهرستان کلیبر موافقت کرد.

بر این اساس، بخش منجوان به مرکزیت روستای عاشقلو از ترکیب دهستان‌های منجوان شرقی، منجوان غربی و دیزمار شرقی در تابعیت شهرستان کلیبر ایجاد می‌شود.

همچنین دهستان گرمادوز شرقی به مرکزیت روستای محمودآباد از ترکیب روستاها، مزارع و مکان‌های محمودآباد، قورتلجه ‌سفلی، قورتلـجه علیا، قشلاق ‌قلی بیگلو علیا، قشلاق قلی بیگلو سفلی، قشلاق حاج لطفعلی، ایری بوجاق، خلف بیگلوی سفلی، خلف بیگـلوی علیا، قشلاق داغلو، قشلاق شاه بنده، قشلاق مددلو، حسن قشلاقی، آق قشلاق، حسن قشلاقی کنگرلو، انبار جهاد عشایر، پاسگاه خلف و دیده‌بانی پاسگاه و پاسگاه نظامی در تابعیت بخش خداآفرین شهرستان کلیبر ایجاد می‌شوند.

بر اساس مصوبه دولت، نام دهستان گرمادوز به گرمادوزغربی تغییر می‌یابد.

روستاها، مزارع و مکان‌های قشلاق صومعه، حسنعلی کدخدالو، قشلاق ازبک و قشلاق شاه ولی از دهستان قشلاق بخش آبش‌احمد شهرستان کلیبر منتزع و به دهستان گرمادوز بخش خداآفرین همین شهرستان الحاق می‌شوند.

بر این اساس، چنانچه روستا، مزرعه و مکانی غیر از موارد یادشده مشاهده شود یا در آینده به وجود آید، در تابعیت دهستان مذکور خواهد بود.

 

 

کد خبر 122873
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز