گروه اقتصادی: وزیر کار، با تشریح دستور ویژه رئیس‌جمهور به برخی از دستگاه‌ها مبنی بر ساماندهی نیروهای شرکتی و تسریع در حذف پیمانکاری‌های نیروی انسانی، از مذاکره با وزیر نیرو برای اجرای مصوبات دولت و بسته شدن پرونده پیمانکاری‌های نیروی انسانی خبر داد.

اشتغال

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، درگفت‌وگو با مهر، در رابطه با عدم‌اجرای مصوبه دولت در حذف پیمانکاری‌های نیروی انسانی توسط برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی گفت: اگر مواردی به‌صورت شفاف به ما اعلام شود پیگیری می‌کنیم. او در واکنش به عدم‌اجرای مصوبه دولت توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت، بهداشت و درمان و برخی دستگاه‌های دولتی دیگر اظهار داشت: من نیز در مورد وزارت نیرو مطالبی را شنیدم که درباره این موضوع با وزیر نیرو صحبت شد و رئیس‌جمهوری هم دستورات لازم را صادر کرده است.

پیگیری‌های همشهری نشان می‌دهد وزارتخانه‌های نفت، نیرو، ارتباطات و دستگاه‌های زیرمجموعه از جمله دستگاه‌هایی هستند که مصوبه دولت را اجرا نکرده‌اند و وزارت کار تنها با وزیر نیرو وارد گفت‌وگو شده است.

براساس این گزارش، وجود بیش از 23 هزار نفر نیروی متخصص شرکتی در صنعت نفت یکی دیگر از نکاتی است که باید مورد توجه وزارت کار قرار گیرد. درحالی‌که به‌رغم مصوبه صریح دولت مبنی بر عقد قرارداد مستقیم، با پیگیری‌های همشهری مشخص شد که وزارت نفت با وضع شرایط خاص، درصدد برگزاری آزمون و جذب نیروهای متخصص شاغل در صنعت و سایر متقاضیان است.

این اقدام وزارت نفت در حالی صورت می‌گیرد که شیخ‌الاسلامی در پاسخ به این سؤال که اگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها دلایل خاصی برای ادامه استفاده از پیمانکاران نیروی انسانی ارائه کنند، آیا این توضیحات و دلایل قابل بررسی است یا خیر؟ گفت: هیچ توضیحی در عدم‌اجرای مصوبه دولت پذیرفته نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه این مصوبه، دستور قاطع و روشنی است که در مورد پیمانکاری‌ها باید اجرا شود، بیان داشت: خیر و شر این مصوبه و عدم‌استفاده از پیمانکاران نیروی انسانی بر عهده دولت است و وقتی که رئیس‌جمهور و دولت تصمیم گرفتند، دیگر مدیران جزء و میانی حق اجتهاد ندارند.

معاون منابع انسانی وزارت نفت هفته گذشته در گفت‌وگو با همشهری در توجیه عدم‌اجرای این مصوبه گفته بود: نفت شرایط خاص خود را دارد و هرگونه استخدام و عقد قرارداد با وزارت نفت از طریق پذیرش در آزمون صورت خواهد گرفت و تا‌کنون هیچگونه جذبی در این راستا نداشته‌ایم. به‌رغم اظهارات صریح معاون وزیر نفت مبنی بر عدم‌اجرای مصوبه دولت، وزیرکار اجرایی نشدن مصوبه دولت را در حد شنیده‌ها دانست و ادامه داد: ما شنیده‌های زیادی در این موارد داریم ولی اینکه مطالب اعلام شده چقدر موثق باشند هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

کد خبر 122821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز