همشهری آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی از هدفمند کردن یارانه های این بخش و ساماندهی‌ بازار توزیع نهاده های بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا اسکندری روز دوشنبه در مراسم قدردانی از کشاورزان نمونه ملی در تهران گفت:4 بازارچه منطقه ای توزیع نهاده های کشاورزی این هفته به بهره برداری می رسد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از طرح پرداخت یارانه به نهاده های تولیدی به ویژه به دامداریها خبر داد و افزود:با اجرای این طرح از نوسان قیمت محصولا‌ت این بخش در بازارهای داخلی جلوگیری خواهد شد.

اسکندری با تاکید بر توسعه علمی بخش کشاورزی گفت : ارتقای بهره وری از نتایج مستقیم توسعه علمی است و بعنوان مثال متوسط تولید شلتوک را که هم‌اکنون 5 تن است می توان تا 13 تن افزایش داد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت آسان سازی خدمات رسانی به کشاورزان در زمینه تامین ماشین آلا‌ت و ادوات مورد نیاز گفت: مکانیزاسون مزارع در مراحل کاشت و داشت محصولا‌ت زراعی و همچنین توسعه باغات کشور ضروری است .

اسکندری همچنین افزایش رضایت کشاورزان در دریافت تسهیلا‌ت بانکی را از اولویتهای وزارت جهاد کشاورزی اعلا‌م کرد و گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی بیش از 4 هزار طرح تولیدی و زیربنایی بخش کشاورزی با 3 هزار و 112 میلیارد و 640 میلیون ریال سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت : با بهره برداری این طرحها زمینه اشتغال جدید و مستقیم برای 65 هزار نفر فراهم می شود.

اسکندری گفت : این طرحها شامل زیربخشهای آب و خاک با 1622 طرح ,آبخیزداری با 223 طرح , دام و طیور 1219 طرح , شیلا‌ت 121 طرح , صنایع روستایی 244 طرح , ترویج و نظام بهره برداری 221 طرح , زراعت 54 طرح , باغداری 50 طرح , امور عشایری 117 طرح , مکانیزاسیون 25 طرح , منابع‌طبیعی 9 طرح , آموزش و تحقیقات 4 طرح , تعاون روستایی 4 طرح , دامپزشکی 4 طرح و سایر بخشها 16 طرح است.

اسکندری اضافه کرد بیشتر طرح های افتتاحی مربوط به استان های تهران با 504 طرح و کرمانشاه با 426 طرح و کمترین طرحها مربوط به استان های آذربایجان غربی با 28 طرح و بوشهر با 5 طرح است

کد خبر 12269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز