سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل روز دوشنبه گوشی جدیدی به نام Nexus S را که توسط شرکت سامسونگ تولید گشته را با برند اختصاصی خود معرفی کرد.

nexus-s-unveil

 

به گزارش AFP، این گوشی مجهز به سیستم عامل جدید اندروید Gingerbread جدید یک سال بعد از آن منتشر می‌شود که اولین گوشی گوگل به نام Nexus One با شکست روبرو شد و بعد از مدتی تولید آن متوقف شد.

اندی روبین، مدیر مهندسی شرکت گوگل می‌گوید این گوشی اولین گوشی مجهز به این سیستم عامل اندروید خواهد بود. "Nexus S تجربه خالص گوگل را عرضه می‌کند. کاربران می‌توانند بدون محدودیت به جدیدترین سرویس‌های گوگل و به ‌روزسانی‌های اندروید دسترسی پیدا کنند."

 این گوشی از 16 دسامبر در آمریکا از طریق فروشگاه Best Buy و از 20 دسامبر از طریق همین سایت و فروشگاه Carphone Warehouse در انگلیس به فروش خواهد رسید. گفتنی‌است این گوشی در آمریکا تحت شبکه T-Mobile و همچنین به صورت آزاد و بدون قفل با قیمت‌های مختلف عرضه خواهد شد.

 قیمت این گوشی به صورت آزاد529  دلار و تحت شبکه T-Mobile به صورت قرار داد دو ساله 199 دلار خواهد بود.

nexus-s

 Nexus S دارای پردازشگر 1 گیگاهرتزی Hummingbird، 16 گیگابایت حافظه داخلی است. تراشه NFC این گوشی کاربر را قادر می‌سازد تا از این گوشی به عنوان کیف پول الکترونیکی برای انجام پرداخت‌های مختلف استفاده کند.

 گقتنی‌است گوگل سال پیش در رقابت با اپل و RIM گوشی Nexus One را به بازار عرضه کرد که به دلیل استقبال کم کاربران از آن، بعد از مدتی تولیدش متوقف شد.

 

کد خبر 122552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز