مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنگونه که تازه‌ترین داده‌های اداره آمار استرالیا نشان می‌دهد، زندگی زناشویی یکی دیگر از زخم‌خورده‌های بحران مالی جهانی است.

خبرگزاری آلمان از سیدنی گزارش داد، نرخ طلاق در استرالیا پنج درصد در سال 2009 افزایش یافت که نخستین افزایش در تقریبا یک دهه گذشته است. در این مدت نرخ شکست در زندگی زناشویی از 2.2 طلاق از میان 1000 نفر به 2.3 طلاق در سال 2009 افزایش یافته است.

آنه هولاندز (Anne Hollonds)، سخنگوی گروه مشاوره زناشویی موسوم به روابط استرالیا گفت: ما مطمئن نیستیم، اما می‌دانیم در هر تحقیقی که از مردم درباره عوامل موثر بر روابط‌شان پرسیده‌ایم، سه موضوع اولویت‌دار خود را به ترتیب پول، کار و فرزندان اعلام کرده‌اند.

وی افزود: آخرین باری که ما تحقیق انجام دادیم، اواخر سال 2008 بود، زمانی که بحران مالی جهانی تازه شروع شده بود و دریافتیم تعداد افرادی که فشار مالی را عامل کلیدی در زندگی‌شان خوانده بودند، نسبت به تحقیق پیشین در سال 2006 دو برابر شده بود.

این آمار در همین حال نشان از آن دارد که دوران سخت‌تر اقتصادی موجب ترغیب به بیشتر شدن ازدواج شده و افراد در سنین پایین‌تری رو به ازدواج آورده‌اند. آخرین آمار مربوط به میانگین سن ازدواج در استرالیا 40 سالگی اعلام شده است.

کد خبر 122377
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز