همشهری آنلاین: دوچرخه سواری از بسیاری شکل‌های دیگر ورزش بیشتر باعث جلب افراد می‌شود. این علاقه تا حدی به این خاطر است که مانند ورزش‌ ‌هایی مانند دویدن فشار زیادی بر روی زانوها وارد نمی‌آید، و معمولا نسبت به شنا، در دسترس‌تر است.

cycling

برای اینکه هنگام دوچرخه‌سواری دچار آسیب نشوید، به این شش نکته اساسی توجه داشته باشید:

  • عضلات گلوتئوس ماگزیموس که در باسن و بخش پایینی پشت قرار دارند، را فعال کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که وزن‌تان را به طور صحیح روی زین،‌ پدال‌ها و فرمان دوچرخه پخش کنید.
  •  زین دوچرخه باید در سطحی باشد که شما به سوی جلو نلغزید و و فشار بیش از حد روی فرمان دوچرخه وارد نیاید.
  • کلاه ایمنی به سر کنید.
  • شانه‌های‌تان را شل نگهدارید. بسیاری از افراد هنگام دوچرخه سواری شانه‌های‌شان را تحت فشار و روبه بالا نگه می‌دارند که نادرست است.
  • آرنج‌های‌تان را خمیده نگهدارید تا آنها بتوانند به عنوان جذب کننده ضربه عمل کنند.
  •  با شدت بیش از حد روی دنده سنگین دوچرخه پا نزنید. این فشار ممکن است به زانوهای‌تان آسیب بزند.
کد خبر 122295

برچسب‌ها