دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات درباره پیشنهاد کشورهای 1+5 با خاویر سولانا در مادرید انجام نمی‌شود. در سفر به اسپانیا با مقامات دولتی دیدار و گفتگو می‌کنم.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌یی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پس از دیدار با شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر اظهار داشت: مسیر مذاکراتی که پس از ارایه پیشنهاد کشورهای 1+5 به ایران شکل گرفته است را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

وی گفت: اصرار داریم در اولین فرصت در مورد حل نکات مبهم پیشنهاد 1+5 مذاکره کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص زمان و مکان مذاکرات گفت: زمان مذاکره فردا (چهارشنبه) است که قبلا اعلام شده بود.

وی گفت: در سفر به مادرید با مقامات این کشور دیدار و گفتگو خواهم داشت. اما ملاقاتی در مادرید با خاویر سولانا نخواهم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان شش کشور پیشنهاد دهنده به ایران در مذاکرات حضور دارند گفت: نمایندگان تروئیکای اروپا در این جلسه حضور دارند و هم چنین نماینده کشور روسیه. اینکه سایر کشورها در این مذاکرات حضور دارند یا نه نمی‌دانم.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که در اخباری این طور اعلام شده بود که چین به هیچ وجه در مذاکرات هسته‌یی ایران شرکت نخواهد کرد گفت: خیر. به این شکل و شدتی که گفته می‌شود نیست.

وی افزود: کشورها بر اساس تمایل خود اقدام می‌کنند؛ هر کشوری ابتدا منافع خود و شان و جایگاهش در دیپلماسی بین‌المللی را در نظر می‌گیرد. خودشان باید در این باره تصمیم بگیرند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه قطر در جمع خبرنگاران اظهار داشت که در راستای سفر امیر قطر به ایران این سفر را انجام داده است.

وی گفت: در دیدار با آقای لاریجانی در زمینه‌های مختلف بحث شد از جمله انرژی نفت و گاز و سرمایه‌گذاری‌های مشترک.

شایان ذکر است وزیر امور خارجه قطر ظهر امروز با منوچهر متکی، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرده‌ است.

کد خبر 1222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز