جمعه ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سؤالات آزمون سال 90 در حدود اطلاعات علمی مشخص شده نظام جدید متوسطه سالی‌واحدی است، گفت:

تست

دروس نهایی سال سوم دبیرستان 25درصد در کنکور سراسری 90 تأثیرگذار است.حسین توکلی در گفت‌وگو با مهر افزود: کنکور سراسری سال 90 برای پذیرش دانشجو در دوره‌های شبانه، روزانه، بین‌الملل، دانشگاه‌ها و دانشگاه پیام نور، مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و مراکز تربیت معلم وابسته به آموزش و پرورش ویژه فرهنگیان شاغل همانند سال گذشته در یک مرحله برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در این آزمون دارندگان دیپلم نظام قدیم و مدرک پیش دانشگاهی و داوطلبان شاغل به تحصیل در دوره پیش دانشگاهی که 31 شهریور فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند ثبت نام کنند.

معاون اجرایی سازمان سنجش گفت: دارندگان مدرک کاردانی مورد تأیید وزارت علوم، بهداشت و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و دارندگان مدرک کاردانی پیوسته فنی و حرفه‌ای حق ثبت نام در این آزمون را خواهند داشت. وی اظهار داشت: این آزمون برای تمامی داوطلبان اعم از نظام جدید و قدیم شامل آزمون عمومی اختصاصی به‌صورت تستی و در حدود اطلاعات علمی مشخص شده نظام جدید متوسطه سالی واحدی است.

سوابق تحصیلی

توکلی گفت: سوابق تحصیلی در این آزمون به‌صورت نمرات تراز شده دروس امتحانات نهایی برای دیپلمه‌های نظام جدید یکی از سال‌های 84 تا 89 که امتحانات سال سوم آنها نهایی برگزار شده به میزان 25 درصد در نمره آزمون 90 تأثیر خواهد داشت.
وی اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در کنکور 90 از روز سه‌شنبه 16 آذرماه و به‌صورت اینترنتی آغاز می‌شود و 28 آذرماه پایان می‌یابد.

معاون سازمان سنجش گفت: اطلاعیه سازمان درخصوص شرایط و ضوابط آزمون در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه 15 آذرماه و 22 آذرماه منتشر می‌شود.براساس برنامه، آزمون سراسری سال 90 در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور 9 تیر ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 122157

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز