همشهری آنلاین: دکتر مجید شهریاری و دکتر فریدون دوانی عباسی صبح روز دوشنبه در دو حادثه جداگانه بمب‌گذاری مورد سوءقصد قرار گرفتند که این اقدام جنایتکارانه به سرعت از سوی شخصیت‌های سیاسی و علمی کشورمان به شکل گسترده‌ای محکوم شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجید شهریاری در بلوار ارتش به شهادت رسید و دکتر عباسی ـ که به همراه همسرش عازم دانشگاه شهید بهشتی بود ـ مقابل این دانشگاه از این حادثه جان سالم به در برد.

گزارش‌های خبرنگار ایسنا از بیمارستان محل بستری دکترعباسی، از بهبود وضعیت عمومی وی حکایت دارد. وضعیت جسمی دکتر عباسی ـ به دلیل برخورد ترکش بر اثر انفجار از چند ناحیه مجروح شده ـ و همسرش مناسب است و در حال حاضر قادر به مکالمه با اطرافیان خود هستند.

خون شهید شهریاری مدعیان دمکراسی و حقوق بشر را رسوا تر می‌کند

دفتر رییس جمهور در پیامی اقدام تروریستی دشمنان را در به شهادت رساندن دکتر شهریاری، نشانه ورشکستگی خودخواهان و سلطه جویان بین المللی خواند و تصریح کرد: خون شهید شهریاری گلزار دین و دانش را در این سرزمین معطر و پرنشاط کرد، مدعیان دمکراسی و حقوق بشر را رسواتر و صهیونیست های تروریست و حامیان استکباری آنها را بی آبروتر می‌کند.

به گزارش ایسنا در متن این پیام آمده است: صهیونیست ها بار دیگر گلستان دانش و حکمت را در ایران اسلامی، با ریختن خ ون یک استاد متعهد دانشگاه نشانه رفتند.

رژیم صهیونیستی این بار دکتر مجید شهریاری استادیار دانشگاه را به خاک و خون کشید، تا به خیال باطل خود از پیشرفت ملت مستقل و متقدر ایران اسلامی در حوزه های علمی و فناوری جلوگیری نماید. اینک که ملت رشید ایران از دانش پیشرفته در رشته های گوناگون برخوردار شده است، اقدامات تروریستی علیه دانشمندان کشورمان، نه تنها کمترین مانعی در مسیر بالندگی ایران عزیز ایجاد نخواهد کرد ، بلکه عزم و اراده ایرانیان را برای تداوم افتخارآفرینی در میدان های علمی جهان چندین برابر خواهد ساخت.

اکنون که خون بهترین فرزندان این آب و خاک طی عملیات تروریستی به زمین ریخته می شود، تحلیل گران سیاسی و امنیتی را به واکاوی درباره ارتباط این حوادث ضدانسانی با اظهارات اخیر رییس سازمان اطلاعات انگلیس (M.I.6) مبنی بر استخدام جاسوس و فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران و نیز اعلان موضع جدید پارلمان اورپا درباره لزوم خارج شدن نام گروه‌های تروریستی ضد ایرانی از فهرست سیاه آمریکا وا می دارد.

بدون شک، خون شهید شهریاری، گلزار دین و دانش را در این سرزمین ، معطر و پرنشاط تر، مدعیان دموکراسی و حقوق بشر را رسواتر و صهیونیست های تروریست و حامیان استکباری آنها را بی آبروتر می کند. ترور دانشمندان ایرانی نشانه ورشکستگی خودخواهان و سلطه جویان بین المللی است که با آگاهی از هزیمت خود در برابر پیشروی های علمی، سیاسی و اقتصادی کشورما ، صرفا به انتقامجویی از ملت عزیز ایران روی آورده اند.

شهادت دکتر شهریاری را به محضر حضرت ولی عصر (عج) ، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت مقاومت ایران و خانواده ، سرافراز این مرحوم تبریک و تسلیت می گوییم و بر ادامه راه این عزیز سفر کرده پای می فشاریم. همچنین ضمن سپاس به درگاه خداوند بزرگ بخاطر ناکامی عوامل صهیونیستی در اقدام تروریستی از پروردگار متعال برای دکتر فریدون عباسی، سلامتی عاجل و کامل و دوام توفیقات در خدمتگزاری به کشور و مردم مسالت می نماییم.

این ترورها شخصی نبوده است

درهمین زمینه سرپرست معاونت امنیتی - انتظامی استانداری تهران به خبرنگار ایسنا گفت: موضوع ترور دو استاد دانشگاه شهید بهشتی درحال پیگیری است و نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

صفرعلی براتلو با بیان این‌که «موضوع ترور دو استاد دانشگاه شهید بهشتی در جلسه شورای تامین استان که صبح روز دوشنبه برگزار شد مورد بررسی قرار گرفت» اظهار کرد: در حال پیگیری این موضوع هستیم و نتایج آن را هنگام مشخص شدن اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: این ترورها شخصی نبوده است و فکر می‌کنم موضوع این ترورها با ترورهای قبلی فرق می‌کند ولی کماکان ما در حال بررسی هستیم.

به گزارش ایسنا، با توجه به شباهت این اقدام تروریستی با اقدامات تروریستی مشابه انجام شده از سوی سرویس‌های امنیتی صهیونیستی، کارشناسان احتمال دخالت سرویس‌های بیگانه به ویژه تیم‌های ترور آمریکا و رژیم صهیونیستی را در این اقدام تروریستی زیاد می‌دانند.

وزارت کشور این اقدام تروریستی را پیگیری می‌کند

وزیر کشور گفت: در حال پیگیری حادثه تروریستی اخیر هستیم و به زودی اطلاعات بیشتری در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا مصطفی محمدنجار در گفت‌وگویی در خصوص ترور دو استاد دانشگاه توسط عوامل ضد انقلاب اظهار کرد: صبح امروز عناصر تروریستی و عوامل استکبار جهانی با عملیات کور تروریستی خود دو نفر از استادان ما و همسرانشان را مورد اصابت قرار دادند.

وی با تاکید بر این‌که دشمن با این حرکاتش نشان می‌دهد که مخالف دانش و پیشرفت ملت ایران است، گفت: دشمن به علت آن‌که تاکنون با تهدید، تحریم و ارعاب نتوانسته است کار خود را پیش ببرد و جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرد، دست به چنین عملیات کوری می‌زند و طبل رسوایی خود را نزد ملت ایران و جهانیان به صدا در می‌آورد.

وی تصریح کرد: اقدام مذبوحانه و تروریستی دشمنان علیه دو استاد دانشگاه نشان دهنده زبونی، ضعف و ذلت آنان است اما به کوری چشم آنان، ملت ایران راه خود را با قوت و قدرت ادامه می‌دهد.

محمدنجار گفت: ما با پیشرفت در زمینه‌های هوافضا، هسته‌ای، پزشکی، صنعت و کشاورزی دستاوردهای خوبی کسب کرده‌ایم که این پیشرفت‌ها روزافزون است و ملت ایران به راه خود در این عرصه‌ها ادامه می‌دهد.

وزیر کشور در پایان تاکید کرد: متخصصان دانشگاهی ما در صعود به قله‌های پیشرفت، مصمم هستند و این‌گونه اقدامات مذبوحانه نیز خللی در اراده آنها بوجود نخواهد آورد.

کمیسیون امنیت ملی مجلس ابعاد ترور دو استاد دانشگاه را بررسی می‌کند

هم‌چنین سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ترور صبح روز دوشنبه دو استاد دانشگاه را یک توطئه توصیف کرد و از پی‌گیری دستگاه‌های مختلف برای بررسی موضوع خبر داد.

به گزارش ایسنا کاظم جلالی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این ترور یک توطئه است و با توجه به این‌که دشمنان نتوانستند خللی در اراده‌ مردم و اراده همگانی و ملی وارد کنند به روش‌های ایجاد رعب، ترس و ترور روی آورده‌اند. اگرچه تمامی این حربه‌ها و ترفندها نخ‌نما شده است.

وی افزود: ملت ایران طعم تلخ ترور را چشیده‌اند و از ابزار ترور علیه ملت ایران بسیار استفاده شده، اما نتوانسته در اراده آن‌ها خللی ایجاد کند.

وی از اقدامات دستگاه‌های مختلف در بررسی همه‌جانبه موضوع و پشت صحنه حوادث؛ اگرچه به شکلی روشن مطرح است خبر داد و افزود: کمیسیون امنیت ملی نیز تلاش‌هایی صورت داد و مرتبا با مسوولان در تماس است تا ابعاد موضوع روشن شود و در آینده‌ای نزدیک پس از روشن شدن ابعاد قضیه، جلسات خود را برگزار می‌کنیم.

کمیسیون آموزش مجلس، موضوع ترور دو استاد دانشگاه را بررسی می‌کند

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز گفت: ما این موضوع را در کمیسیون آموزش بررسی خواهیم کرد. در این راستا باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم از ذخایر علمی کشورمان پاسداری کنیم و ترفندهای دشمنان را خنثی کنیم تا نتوانند به راحتی این ذخایر علمی را از میان ببرند.

علی عباسپورتهرانی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ویژگی‌های دکتر شهریاری او را فردی ارزشمند، با ایمان و معتقد به اصول نظام و کشور دانست و گفت: دشمن با یاس از تحریم‌های بین‌المللی و فشار بر ایران به روش‌هایی دست زده تا کشور را از پیشرفت و حرکت به سوی اهداف اسلامی و رشد بازدارد.

وی افزود: اگر این روش‌ها موثر بود قطعا شهادت‌های بسیاری که در ابتدای انقلاب شاهد آن بودیم، کشور و نظام را از رسیدن به اهداف عالیه خود بازمی‌داشت؛ در حالی که جامعه‌ ما زیر بار این ترفندها نمی‌رود و این شهادت‌ها تنها روند رو به رشد ما را تسریع می‌کند.

وی با محکوم کردن این نوع اقدامات تروریستی ناجوانمردانه تاکید کرد که شهادت دکتر شهریاری باعث می‌شود سرعت جامعه‌ علمی ما به سمت دست‌یابی به جایگاه اول منطقه و پرچم‌داری علم و دانش بیشتر شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این‌که « این شهادت برای افکار عمومی جهان روشن می‌کند که ما بر مدار حق حرکت می‌کنیم و کشورهای زورگوی دنیا دستیابی کشور اسلامی ما به پیشرفت را نمی‌خواهند» ادامه داد: لذا اگرچه این شهادت برای جامعه ما سنگین است اما قطعا موجب تسریع حرکت رو به رشد ما در دستیابی به علم و دانش و پافشاری بر حق مسلم ما در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی خواهد شد.

تاکنون هیچ مظنونی دستگیر نشده است

به گزارش ایسنا، دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تاکنون هیچ مظنونی در رابطه با ترور دو استاد دانشگاه شهید بهشتی دستگیر نشده و تحقیق از شهود ادامه دارد.

دز متن کامل اطلاعیه دادستانی تهران آمده است: بر اثر انفجار بمب در دو نقطه شهر تهران یکی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی به شهادت رسید و سه نفر دیگر زخمی شدند.

در یکی از این انفجارها که ساعت 7:10 بامداد روز دوشنبه در منطقه بلوار ارتش تهران روی داد، دکتر مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران که به همراه همسرش عازم محل کار خود بودند، به شهادت رسید و همسر وی نیز مجروح شد.

در انفجار دیگری نیز که ساعت 7:30 بامداد روز دوشنبه در منطقه ولنجک تهران روی داد، دکتر فریدون عباسی استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران به همراه همسرش مجروح شدند.

مجروحان این حادثه بلافاصله توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

درپی انفجارهای یاد شده، قاضی ویژه جنایی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در معیت نیروهای انتظامی در محل حاضر شد. تحقیقات از شهود در این زمینه آغاز شده و کماکان ادامه دارد اما تاکنون هیچ فرد مظنونی در این رابطه دستگیر نشده است.

صبر مردم ملت ایران روزی تمام خواهد شد، دشمنان از این روز بترسند

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ما با تمام قدرت و توان در راه انرژی هسته‌یی ایستاده‌ایم و با استقامت به راه خود ادامه می‌دهیم و مشکلات پیش روی نمی‌تواند ما را ذره‌ای از پیش برد اهداف خود دور کند.

به گزارش ایسنا دکتر علی اکبر صالحی صبح روز دوشنبه با حضور در بیمارستان محل بستری استاد عباسی و همسرش گفت: استاد شهریاری سال‌ها دانشجوی من بود و در پروژه‌های بزرگ هسته‌یی برای ایران فعالیت‌های افتخار آمیزی انجام داد. استاد شهریاری هرچه داشت در طبق اخلاص گذاشت و هیچ گاه از خدمت گزاری و خدمت به مردم غافل نبود.

 

وی به مردم ایران قول داد که استاد شهریاری‌های زیادی را تقدیم ملت کند.

وی به دشمنان نیز هشدار داد که با آتش‌ بازی نکنند و خطاب به آن‌ها گفت: روزی تیر‌تان به سنگ خواهد خورد.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به این‌که ملت ایران مردمی صبور هستند، گفت: صبر مردم ملت ایران روزی تمام خواهد شد و دشمنان باید از این روز بترسند.

دکتر علی اکبر صالحی نیز به همین مناسبت پیامی صادر کرد که به شرح زیر است:

« وَلا تَحسبنَّ الذین قَتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءٌ عند ربهم یُرزَقون »

بار دیگر دستان پلید جنایتکاران، جامعه علمی و دانشگاهی کشور را از فیض وجود یکی از فرهیخته‌ترین و عزیزترین دانشمندان کشور محروم نمود.

جناب آقای دکتر شهریاری که اینجانب افتخار معلّمی او را داشته‌ام یکی از استادان بی‌مثال و پژوهشگران فرید و یگانه بود که مجموعه فضائل و خصائل نیکو را از رهگذر الطاف الهی و به مَدد همّت و پیشکار بی‌مانند خویش در خود جمع آورده بود تا در خیل سربازان و خدمتگزاران بی‌شمار سربلندی و سرافرازی میهن عزیز اسلامی باشد. او قُره العین ما بود و در عبادت خالق خدمتِ خالصانه به خلق زبانزد خاص و عام بود.

جنایتکارانی که گمان می‌برند با دستمایه قراردادن ترور و خشونت عریان می‌توانند مانعی در برابر رشد و بالندگی فرهیختگان و نخبگان این سرزمین خدایی ایجاد نمایند در حقیقت مصداق این کلام جاویدان قرآن کریم هستند:

یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

بدون تردید مشعل فروزان فرزانگی و معرفت بیش از پیش از وجود نامیرای آن اندیشمند فرید و یگانه زبانه خواهد کشید و برهمگان پرتو خواهد افشاند.

دشمنان باید بدانند که با حذف یکی از ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی نخواهند توانست مانع رشد و بالندگی فرزندان این مرز و بوم گردند چرا که رویش و زایش این گلستان را پایانی نیست و به فضل الهی دَه‌ها و هزاران گل دیگر از این بوستان خواهد رویید و اهریمنان شیطان صفت به اهداف شوم خود دست نخواهند یافت.

یقین دارم که آن عزیز سفر کرده در لحظات پایانی حیات خویش همچون مولایش حضرت علی (ع) ندای فُزتُ و ربِّ الکعبه سَر داده است.

خانواده بزرگ سازمان انرژی اتمی ایران این ضایعه بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظّم رهبری، ریاست محترم جمهوری و ملّت شهید پرور ایران به ویژه خانواده گرانقدر آن شهید عزیز صمیمانه تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات مسئلت می‌نماید.

تشریح جزئیات دو حادثه ترور در پایتخت

سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز جزئیات دو حادثه ترور صبح روز در پایتخت را به این شرح تشریح کرد: حدود ساعت هشت صبح امروز دو مورد انفجار به پلیس گزارش شد و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این بمبگذاری‌ها ترور به جان دو مدرس دانشگاه شهید بهشتی بوده است. در اولین انفجار که در خیابان ارتش اتفاق افتاد، دکتر شهریاری به همراه همسرش در حال تردد با خودرو بوده که بر اثر انفجار بمب وی شهید شده و همسر او به همراه راننده دکتر شهریاری زخمی شدند که وضعیت آنان در حال حاضر مطلوب گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: در انفجار دوم که در محدوده ولنجک اتفاق افتاد، دکتر عباسی یکی دیگر از مدرسان دانشگاه شهید بهشتی به همراه همسرش در حال پارک کردن خودرو خود بودند که بر اثر انفجار بمب هر دوی آنان مجروح شدند که البته حال‌شان مطلوب گزارش شده است و در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان این‌که «ردپای دو موتورسیکلت در این بمبگذاری مشاهده شده است» افزود: بر اساس گفته‌های شاهدان عینی در حادثه دوم موتورسیکلت فرد موتور سوار از نوع پولسار بوده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد که دو بمب در بدنه دو خودرو مورد نظر نصب شده بوده که بعد از چند ثانیه منفجر شده است، در اولین حادثه دکتر شهریاری در حال حرکت به سمت محل کار خود بوده، اما در دومین حادثه دکترعباسی در حال پارک کردن خودروی خود بوده است.

وی تصریح کرد: احتمال داده می‌شود که این دو حادثه با هم مرتبط باشد، اما در حال حاضر همکاران ما در حال پیگیری موضوع هستند و اطلاعات تکمیلی از سوی پلیس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که به نظر می‌رسد سوء قصد نسبت به اساتید دانشگاه افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: اولین مورد سوء قصد در رابطه با جان اساتید مربوط به سال گذشته بود و پس از گذشت یک سال چنین اتفاقی افتاده است و نمی‌توان گفت که سوء قصد نسبت به جان اساتید افزایش یافته، البته سیستم‌های محافظتی از مدرسان به مجموعه دانشگاه‌ها و غیره سپرده شده است.

ساجدی‌نیا موضوع تعقیب و گریز پلیس پس از وقوع انفجار صبح امروز با دو دستگاه 206 را تکذیب کرد و افزود: هیچ‌گونه تعقیب و گریزی پس از وقوع این انفجارها صورت نگرفته است.

وی با بیان این‌که «ردپای دو موتورسیکلت در این بمب‌گذاری مشاهده شده است» افزود: در حادثه اول موتور مورد نظر از نوع پولسار بوده است ولی اطلاع نداریم که در ترور دوم از چه موتورسیکلتی استفاده شده است.

وی در رابطه با نوع بمب بکار رفته در این دو حادثه اظهار کرد: در نوع بمب‌ها اظهار نظر نمی‌کنم چون نمی‌توان به صراحت نمی‌توان گفت از چه بمبی استفاده شده است، بلکه بر اساس میزان تخریبی که صورت می‌گیرد در مواد منفجره استفاده شده این موضوع مشخص می‌شود که جزئیات آن در سایت پلیس منتشر خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز گفت: تاکنون کسی مسوولیت بمبگذاری صبح روز دوشنبه را بر عهده نگرفته است و مظنونی هم در این رابطه دستگیر نشده است.

وزیر بهداشت: این اعمال غیرانسانی عزم بسیج برای مقابله با استکبار جهانی را بیشتر می‌کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دو حادثه ترور در پایتخت که طی آن دو تن از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی مورد سوءقصد قرار گرفتند، گفت:‌ همه این اعمال غیرانسانی نه تنها تاثیر منفی در روحیه ملت بسیجی ما نمی‌گذارد، بلکه عزم بسیج را برای مقابله با استکبار جهانی بیشتر می‌کند.

مرضیه وحید دستجردی درباره وضعیت دکترعباسی گفت: او در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت درمان قرار دارد.

وی گفت: مصدومیت دکتر عباسی و همسر وی جدی نیست و حداکثر تا سه روز آینده از بیمارستان مرخص می‌شوند.

وی ادامه داد: طی دو حادثه تروریستی اخیر استاد شهریاری از اساتید هسته‌ای کشور به شهادت رسید. همچنین یکی دیگر از اساتید هسته‌ای به نام دکتر عباسی و همسر وی مورد ترور قرار گرفته و مجروح شدند که بر اساس آخرین اخبار رسیده جراحت‌ آنها کاری نبوده و وضعیت آنها رو به بهبود است.

وی افزود: تمام اقدامات لازم از نظر مسائل درمانی و حفاظتی برای دکتر عباسی و همسر وی در بیمارستان انجام شده و به نظر می‌رسد حداقل 2 تا 3 روز باید در بیمارستان بستری باشند مگر آن که خود آنها درخواستی برای ترخیص از بیمارستان داشته باشند.

معاون وزیر علوم سو قصد به جان اساتید دانشگاه را محکوم کرد

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با محکوم کردن سوءقصد به جان دو نفر از اساتید فیزیک دانشگاه شهید بهشتی و بیان تسلیت به مناسبت شهادت یکی از این اساتید، گفت: موفقیت‌های روز افزون ایران موجب دلسردی دشمنان شده است تا دیروز در جبهه دفاع مقدس و اکنون نیز در جبهه علمی مورد هجمه قرار گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا دکتر حسین نادری منش امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور 89 و المپیاد دانشجویی که در محل سازمان سنجش برگزار شد، تاکید کرد:‌ تا پیش از این در جبهه دفاع مقدس حضور داشتیم و امروز در جبهه علمی باید در مقابل این هجمه‌ها بیاستیم.

وی همچنین تصریح کرد: دشمنان نمی‌توانند موفقیت‌های ایران را در حوزه علم و دانش ببینند.

وزارت علوم خواستارشد:

رسیدگی سریع و قاطع مراجع امنیتی، انتظامی وقضایی برای شناسایی و مجازات این اقدام جنایتکارانه

در پی ترور دو نفر از اساتید فیزیک دانشگاه شهید بهشتی توسط ایادی استکبار جهانی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اطلاعیه‌ای این اقدام کور دشمنان اعتلای علمی ایران اسلامی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: متأسفانه دونفر از اساتید فیزیک دانشگاه شهید بهشتی به یک شیوه مشابه و در محلهای جداگانه بین ساعت 7 تا 8 صبح امروز مورد سوء قصد ایادی استکبار جهانی قرار گرفتند که در ترور اول دکتر مجید شهریاری استاد فرهیخته فیزیک دانشگاه شهید بهشتی به شهادت رسیده و دو نفر همراه وی مجروح شدند. در ترور دوم نیز فرد دیگری از اساتید دانشگاه شهید بهشتی در اقدامی مشابه مورد سوء قصد قرار گرفته که خوشبختانه حال وی رضایت بخش است.

 

وزارت علوم ضمن عرض تسلیت به ملت شریف ایران و جامعه دانشگاهی بویژه خانواده معزز این شهید والا مقام افزوده است: دشمنان اسلام و انقلاب بدانند شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران و بنیانهای علمی آن با این خونها روز به روز تنومند‌تر و پرثمرتر می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه عنوان شده است که جامعه دانشگاهی و دانشمندان جوان این مرز و بوم راه شکوفایی علمی کشور که مرهون خون پاک انسانهای مومن و فداکار برای استقلال و اعتلای ایران اسلامی است را با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهند داد.

وزارت علوم در این اطلاعیه رسیدگی سریع و قاطع مراجع امنیتی انتظامی و قضایی برای شناسایی و مجازات این اقدام جنایتکارانه عوامل وابسته به استکبار جهانی را خواستار شده است.

به گزارش ایسنا دکتر عباسی، استاد نمونه کشوری سال 86 و معاون اسبق دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی است.

شهید دکتر شهریاری نیز از اعضای شورای ملی سزامی (مرکز تابش سینکروترون برای تحقیقات و علوم کاربردی در خاورمیانه) و از مشاوران ایران در این پروژه بود.

دکتر علی محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران نیز که سال گذشته با انفجار بمب در یک اقدام تروریستی به شهادت رسید، نماینده ایران در این پروژه علمی منطقه‌ای بود.

گفتنی است، طرح سزامی (مرکز تابش سینکروترون برای تحقیقات و علوم کاربردی در خاورمیانه) مربوط به بهره‌برداری از یک دستگاه سینکروترون در منطقه است که قرار است با همکاری کشورهای منطقه در کشور اردن راه اندازی شود.

سینکروترون، دستگاهی است که دارای کاربردهای مختلفی در تحقیقات علوم بنیادی، فن‌آوری نانو، زیست‌فن‌آوری، باستان‌شناسی، علم ساختارشناسی، مهندسی مواد، محیط زیست، تهیه داروهای نوین و پزشکی است.

از دشمن انتقام می‌گیریم

استاندار تهران نیز با محکوم کردن عملیات تروریستی صبح امروز دو مدرس دانشگاه شهید بهشتی گفت: تروریست‌ها را در نهانخانه‌هایشان خواهیم یافت و آن را بر سرشان ویران خواهیم کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی تمدن صبح روز دوشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان و در جمع مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با تأکید بر این‌که این نوع اقدامات کور تروریستی و صهیونیستی نشانگر ضعف و درماندگی دشمن بعد از شکست در جریان فتنه، تحریم اقتصادی و انواع و اقسام دشمنی‌هاست، گفت: این نوع ترورها نشان می‌دهد که دشمنان ما به حقارت و ذلت افتاده‌اند و می‌خواهند انتقام شکست‌های خود را از مردم مظلوم و خداجوی ایران اسلامی بگیرند.

رییس شورای تأمین استان تهران با تأکید بر برخورد قاطع و سریع با تروریست‌ها گفت: ما از دشمن انتقام خواهیم گرفت.

تمدن گفت: خون شهدا ما را در انجام وظایف و مسئولیت‌هایمان مستحکم‌تر خواهد کرد.

کد خبر 121920
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز