مرحله دوم خط لوله دوم انتقال گاز ترکمنستان به ایران با حضور محمود احمدی‌نژاد و قربان وردی محمداف ، روسای جمهور 2 کشور دیروز افتتاح شد.

خط لوله ترکمنستان ایران

این خط لوله 1024 کیلومتر طول دارد که طی 2 مرحله اجرا شده است. مرحله اول این خط لوله به طول 524 کیلومتر سال گذشته به بهره‌برداری رسید و مرحله دوم آن دیروز به طول 100 کیلومتر افتتاح شد.به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، با تکمیل این خط، انتقال گاز از ترکمنستان به کشورمان در فاز اول به روزانه 20 میلیون متر‌مکعب و در فازهای بعد به روزانه 50 میلیون مترمکعب قابل افزایش خواهد بود.

با اجرای این طرح علاوه بر اینکه ظرفیت صادرات ایران از مناطق شمال غربی به کشورهای اروپایی افزایش خواهد یافت، امکان استفاده صنایع بزرگ از انرژی گاز در فصول سرد سال هم میسر خواهد شد و با بهره‌برداری از این خط لوله انتقال گاز، نیازهای آتی گاز در منطقه شمال شرق کشور به‌ویژه استان‌های سمنان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی تا افق چشم‌انداز 20 ساله تامین خواهد شد.

دیروز همچنین فاز دوم خط لوله انتقال گاز دوم سراسری شمال و شمال شرق نیز از میامی تا سنگ بست به طول 380 کیلومتر با قطر 48 اینچ و ظرفیت انتقال روزانه 58 میلیون متر مکعب گاز به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 121848

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز