قائم مقام وزیر آموزش‌و‌پرورش در امور تربیت‌بدنی و سلامت از برگزاری دوازدهمین مانور زلزله در مدارس کشور خبر داد.

زلزله مانور

کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مانور زلزله فردا (دوشنبه هشتم آذر) با هدف آماده‌سازی‌ دانش‌آموزان در برابر زلزله که یکی از حوادث غیرمترقبه است، برگزار می‌شود. وی تصریح کرد: این مانور با همکاری مشترک آموزش و پرورش مناطق در استان‌های کشور و سازمان مدیریت بحران، وزارت علوم، پژوهشگاه زلزله‌شناسی، جمعیت هلال احمر و صدا و سیما برگزار می‌شود.

قائم مقام وزیر آموزش‌و‌پرورش در امور تربیت‌بدنی و سلامت تصریح کرد: امسال دوازدهمین مانور زلزله در مدارس کشور برگزار می‌شود و طی آن دانش‌آموزان آموخته‌های خود را درباره زلزله در فضای کاربردی و یک مانور بزرگ، عملیاتی می‌کنند.

به گفته هاشمی، مانور امسال با شعار «آمادگی، پناه‌گیری و آرامش» جهت آمادگی دانش‌آموزان برای مواجهه با زلزله احتمالی، برگزار می‌شود که کاهش تلفات ناشی از زلزله از طریق ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی‌، ایجاد آمادگی برای دانش‌آموزان به‌منظور واکنش‌های سریع و افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در برابر زلزله از مهم‌ترین اهداف این مانور سراسری است.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور تربیت بدنی و سلامت در پایان خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش درصدد است که این مانور در تمام مناطق استان‌ها برگزار شود.

کد خبر 121722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز