مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

رئیس گروه آموزش‌های همگانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی اعلام کرد: دوازدهمین مانور زلزله ایران 8 آذر برگزار می‌شود.

مانور زلزله

محمدرضا مهدوی‌فر در گفت‌وگو با فارس گفت: مانورهای زلزله با هدف کاهش خطرپذیری زلزله از سال 75 در ایران شروع شدند. در همین سال این مانور به صورت آزمایشی در 5مهدکودک و مقطع ابتدایی برگزار شد.وی ادامه داد: در سال 76 دومین مانور آزمایشی در 2دبیرستان برگزار شد و برگزاری این مانورها را در مقاطع مختلف مورد آزمایش قرار دادیم.

ما در برگزاری این مانورها متوجه شدیم که اجرای این طرح در مهدکودک‌ها خیلی مؤثر نبود و جوابی را که می‌خواستیم، نگرفتیم.مهدوی‌فر افزود: سومین مانور آزمایشی را در سطح یک هزار و 59 دبیرستان در شهر تهران برگزار کردیم که این مانور تمام دبیرستان‌های تهران را پوشش داد.

بعد از این مانورها 4مانور آزمایشی دیگر هم با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی، سازمان صدا و سیما، کمیته ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی سابق و جمعیت هلال احمر از سال 78 تا 81 انجام شد که در سطح دبیرستان‌های مختلف بود.وی گفت:‌ در تاریخ 27 اسفند 81 با توجه به موفقیتی که در مانورهای آزمایشی داشتیم،

تفاهمنامه‌ای بین وزارت علوم، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما و جمعیت هلال احمر امضا شد که بر اساس این تفاهمنامه مانور زلزله همه ساله در سراسر کشور برگزار می‌شود.رئیس گروه آموزش‌های همگانی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی افزود: از سال 82 مانور سراسری در تمام مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در کل کشور در حال انجام است. ما تاکنون در کشور 11مانور زلزله برگزار کرده‌ایم.

کد خبر 121375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز