همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهور گفت: بیشتر کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای به پیوستن ایران به طور رسمی به این سازمان تمایل دارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد رضا رحیمی در بازگشت از سفر به تاجیکستان در فرودگاه مهرآباد با اشاره به حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو ناظر در سازمان همکاری‌های شانگهای افزود: اگر این سازمان بخواهد از همه ظرفیت‌های خود استفاده کند نمی‌تواند ایران را به عنوان پل ارتباطی میان سه قاره نادیده بگیرد.

وی با بیان این که ممکن است برخی اعضا بهانه‌هایی را برای به تاخیر انداختن عضویت ایران در این سازمان مطرح کنند ابراز امیدواری کرد؛ در آینده ایران به عنوان عضو رسمی به این سازمان بپیوندد.

رحیمی سازمان همکاری‌های شانگهای را از جمله سازمان‌های بین‌المللی دانست و گفت: بخش مهمی از قاره آسیا را این سازمان دربر می‌گیرد و می‌تواند سازمانی قدرتمند در جهان به شمار رود.

معاون اول رئیس جمهور نتایج سفر خود را به تاجیکستان مطلوب دانست و گفت: در دیدار با رئیس جمهور این کشور همه توافقنامه های میان دو کشور بررسی شد.

وی گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان نیز در این سفر در دیدار با همتای تاجیکستانی خود در خصوص تبادل دانشجو به توافقاتی رسیدند.

رحیمی افزود: استاندار خراسان رضوی نیز درباره افزایش تبادلات میان این استان و تاجیکستان رایزنی کرد.

کد خبر 121577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز