همشهری آنلاین : وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در مورد بررسی مدارک مدیران فعلی و 23 سال گذشته در وزارت علوم که اواخر دولت نهم از سوی ریاست جمهوری مطرح شد، گفت: وزارت علوم همه مدارکی را که از سوی جایگاه حقیقی و حقوقی ارائه می‌شود بررسی و ارزشیابی می‌کند و صحت و سقم آن را به جایگاه یا خود فرد اعلام می‌کنیم و در واقع قانون به ما اجازه نمی‌دهد که به همه مواردی که از ما سوال می‌شود ورود پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر کامران دانشجو دوشنبه شب در حاشیه دیدار با تعدادی از سفرای کشورهای مختلف جهان در یونسکو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تفکری که در وزارت علوم و در دولت حاکم است تفکری است که ریشه اسلامی دارد و بر اساس آن همه مبرا هستند الا آنکه عکس آن ثابت شود، اظهارکرد: آیا باید در دور کشور راه بیافتیم و به مسئولان بگوییم که مدارکتان را به ما بدهید تا آن را ارزشیابی کنیم. در واقع این موضوع عملا نشدنی است.

وی تصریح کرد: مسئولیت وزارت علوم آنجایی است که کسی که مدرکش را به ما دهد آنرا ارزشیابی کنیم و ما مسئولیت آن را نداریم که سراغ افراد برویم و بگوییم که مدرک خود را به ما تحویل دهید تا ما آنرا ارزشیابی کنیم.

دانشجو افزود: هر زمانی که شک و شبهه‌ای در مدرکی وجود داشته باشد و از یک جایگاه قانونی این شک و شبهه برای یک مصداق معینی به ما اعلام شود، وزارت علوم این موضوع را بررسی می‌کند و اعلام نتیجه آن را به آن جایگاه حقوقی ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: ما در مسیر قانون و منطبق بر قانون حرکت می‌کنیم.


هیچ دانشگاهی از تهران خارج نمی‌شود

دانشجو در ادامه با اشاره به تصویبات کارگروه انتقال کارکنان دولت نیز گفت: در این راستا خبر تصحیح شده درست است و اصل را باید بر آن دانست.

وزیر علوم افزود: هیچ دانشگاهی که در تهران قرار دارد از تهران خارج نمی شود و دو دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه خواجه نصیر به دلیل آنکه دانشکده‌های آنها پراکنده هستند دانشکده‌های این دو دانشگاه هر کدام به صورت جداگانه تجمیع می‌شوند و با توجه به اینکه فضا و جا در تهران برای تجمیع این دو دانشگاه وجود ندارد، بنابراین این دو دانشگاه به محدوده شهر تهران منتقل می‌شوند و در این راستا روسای دانشگاه‌ها در جریان هستند و ما نیز همسو و هماهنگ با مجموعه دانشگاهی حرکت می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: در مورد انتقال پژوهشگاه‌ها نیز هنوز به جمع بندی کامل نرسیده‌ایم، در این راستا کمیته‌ای این موضوع را دردست پیگیری دارد و براساس فرمایش مقام معظم رهبری سیاست این است که پژوهشگاه‌ها را در کنار و یا در مجموعه دانشگاه‌ها داشته باشیم.

دانشجو ادامه داد: براساس برنامه پنجم دستگاه‌های اجرایی،550 پژوهشکده را در درون دانشگاه‌های ما ایجاد خواهند کرد تا ارتباط مکانیکی بین صنعت و دانشگاه به ارتباط ارگانیک تبدیل شود.

اصراری برای پذیرش دانشجوی آزاد ندارم

وزیر علوم همچنین در خصوص بحث افزایش حقوق اعضای هیات علمی بازنشسته قبل از سال 83 نیز گفت: این موضوع نیز در دست پیگیری است.

دانشجو در خاتمه همچنین در خصوص مصوبه مطرح شده از سوی مجلس در زمینه پذیرش دانشجوی آزاد که از سوی شورای نگهبان برگشت خورده است، گفت: بنده نیز به عنوان وزیر علوم اصراری بر آن ندارم.  

کد خبر 121439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز