8 سال پیش و در فینال بازی‌های‌ آسیایی بوسان بود که ایران با گل‌های محسن بیاتی‌نیا و جواد کاظمیان ژاپن را شکست داد و قهرمان شد.

tفوتبال

در دوره بعدی این مسابقات اما تیم امید با مربیگری رنه سیموئز برزیلی، چهره یک تیم ناکام را داشت و حالا امیدها در فکر تکرار پیروزی بوسان در گوانجو هستند تا به فینال این بازی‌ها راه پیدا کنند. مرحله نیمه‌نهایی مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی امروز با تقابل ایران - ژاپن و کره‌جنوبی - امارات برگزار می‌شود و نبرد سنتی غرب و شرق آسیا، چهره 2 تیم فینالیست این دوره را مشخص خواهد کرد.

ایران ساعت 14:30 به مصاف ژاپن می‌رود. تیم امید با 5 پیروزی، 10 گل زده و 2 گل خورده و ژاپن هم با 5 پیروزی، 14 گل زده و بدون گل خورده راهی حساس‌ترین دیدار خود در بازی‌های آسیایی شده‌اند.

تأکید روی ضربات ایستگاهی

آخرین جلسه تمرینی تیم امید پیش از دیدار مقابل ژاپن صبح دیروز برگزار شد و بازیکنان تدابیر تاکتیکی ویژه‌ای را برای پیروزی بر این تیم مرور کردند. در این تمرین که به‌مدت یک ساعت به طول انجامید، غلامحسین‌پیروانی با گوشزد کردن نکات تاکتیکی لازم، شرح وظایف هر یک از بازیکنان را در هنگام تصاحب و از دست دادن توپ مشخص کرد‌.

گرفتن زمان و فضا از حریف و فشار روی بازیکن صاحب توپ مهم‌ترین نکته‌ای بود که کادرفنی برای مقابله با سرعت تیمی حریف روی آن تاکید داشتند. علاوه بر این، ارسال از کناره‌ها و استفاده از ضربات ایستگاهی برنامه تاکتیکی ویژه‌ای است که به‌نظر می‌رسد کادر فنی برای بازی امروز روی آن حساب جداگانه‌ای باز کرده است.

استفاده از قدرت سرزنی سیدجلال حسینی که تاکنون 4گل از 10 گل تیم امید را در دیدارهای گذشته به ثمر رسانده است یکی از برنامه‌های ویژه کادر فنی برای دیدار با ژاپن خواهد بود، ضمن اینکه کریم انصاری‌فرد نیز در این تاکتیک می‌تواند مهاجم تاثیرگذاری باشد.

پیروانی: باید تمرکز داشته باشیم

امیر حسین پیروانی، مربی تیم امید درباره بازی می‌گوید: «در هر بازی با توجه به شرایط حریف، تاکتیک خود را مشخص می‌کنیم. ژاپن سیستم 2-4-4 کلاسیک را در دستور کار خود دارد، نفرات ما هم برای بازی همان نفرات هستند ولی شیوه کاری خود را تغییر می‌دهیم. درست است که این مسابقه در مرحله نیمه نهایی انجام می‌شود اما احتیاطی در دستور کارمان نیست.

ما به پیروزی در این دیدار خوشبین هستیم و بازیکنان ایران قطعا دروازه ژاپن را باز می‌کنند. ما با بازیکنان باتجربه در این دیدار به میدان خواهیم رفت و تنها سینا عشوری را به‌دلیل دواخطاره‌بودن در اختیار نداریم که با سایر بازیکنان خلأ او را در میانه زمین پوشش خواهیم داد.»مربی تیم امید در این خصوص که برخی معتقدند هنوز با تیم‌های قدر آسیا روبه‌رو نشده‌ایم تا ملی‌پوشان امید محک جدی بخورند، تاکید می‌کند: «من این نظر را قبول ندارم و با توجه به امکاناتی که داشتیم، هم خوب بازی کرده‌ایم و هم با حریفان خوبی روبه‌رو بودیم.

در فوتبال دیگر تیم ضعیفی وجود ندارد و همه تیم‌ها با برنامه‌ریزی و آگاهی به این مسابقات آمده‌اند. شاید می‌توانستیم در برخی بازی‌ها گل‌های بیشتری بزنیم اما این دلیل نمی‌شود تیم تضعیف شود. حساسیت مسابقات بالاست و به‌دلیل توقعی که از بازیکنان هست، آنها استرس دارند و گاهی همین استرس باعث می‌شود تمرکز خود را از دست بدهند.»

پیروانی در پایان حرف‌هایش با اشاره به وضعیت ژاپن می‌گوید: «آنها تیم منظم، سختکوش و هماهنگی دارند که در کارهای تدافعی بسیار فشرده و متراکم بازی می‌کنند و به همین دلیل در 5 بازی گذشته گلی را دریافت نکرده‌اند. با وجود این، نقطه ضعف این تیم روی ضربات ایستگاهی است که برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم. ژاپن با نفرات امید خود وارد این مسابقات شده و تصور نمی‌کنم از بازیکن بزرگسال استفاده کرده باشد. با وجود این، ژاپن تیم خوب و سرعتی است که بسیار با برنامه بازی می‌کند و همانطور که گفتم مقابل این تیم باید بسیار با تمرکز و هدفمند بازی کنیم.»

کد خبر 121399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز