همشهری آنلاین: مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم در واکنش به مطرح شدن حذف جهاد دانشگاهی از ترکیب شورای فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: تغییر در ترکیب شورای فرهنگی دانشگاه‌ها در شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها در حال بررسی است و هنوز تصمیمی نهایی از سوی این شورا اعلام نشده است.

وزارت علوم

جلیل دارا در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: تغییری که در ترکیب شورای فرهنگی دانشگاهها صورت می گیرد هنوز نهایی و اعلام نشده و اصلا تصویب نهایی نشده و ترکیب شورای فرهنگی دانشگاهها در شورای اسلامی شدن دانشگاهها در حال بررسی است.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در توضیح بیشتر گفت: شورای اسلامی شدن دانشگاهها به دلیل ایجاد معاونت مستقل فرهنگی در دانشگاهها در نظر دارد ترکیب شورای فرهنگی دانشگاهها ترکیب جامع تر و جدیدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری معاونت فرهنگی مستقل در کلیه دانشگاهها تشکیل می شود افزود: شورای اسلامی شدن دانشگاهها نظرش این است که همراه با ایجاد معاونت فرهنگی مستقل در دانشگاهها در راستای تقویت و فعال تر کردن شورای فرهنگی دانشگاهها یکسری اعضا به ترکیب شورای فرهنگی اضافه شود.

دارا در پاسخ به اینکه آیا حذف برخی اعضا از ترکیب شورای فرهنگی دانشگاهها در دستور کار است به مهر گفت: هنوز ترکیب شورای فرهنگی دانشگاهها در شورای اسلامی شدن دانشگاهها نهایی نشده لذا باید منتظر تصمیم و مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاهها باشیم.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم در پاسخ به اینکه آیا حذف جهاد دانشگاهی از ترکیب شورای فرهنگی دانشگاهها صرفا یک گمانه است گفت: ممکن است تا زمان فعلی بررسی شورای اسلامی شدن دانشگاهها مباحثی نظیر حذف جهاد دانشگاهی از ترکیب شورای فرهنگی دانشگاهها مطرح شده باشد ولی چون نهایی نشده اظهار نظر نمی کنم.

کد خبر 121359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز