همشهری آلاین: «آرین‌منش»، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به تشریح برنامه‌های قرآنی جهاد دانشگاهی از سوی رئیس این نهاد انقلابی در جلسه روز گذشته این کمیسیون، از استقبال اعضای کمیسیون از برنامه‌های «یادگاری» خبر داد.

جهاد دانشگاهی

«جواد آرین‌منش»، نایب‌رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، با اشاره به حضور «محمدحسین یادگاری»، رئیس جهاد دانشگاهی، در جلسه روز یکشنبه، 11 مهرماه، کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یکی از اقداماتی که همواره توسط کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی انجام می‌گیرد، برگزاری جلساتی به منظور معارفه رؤسای جدید دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است که طی آن طرح‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های مدیر مذکور بررسی می‌شود که دعوت از رئیس جدید جهاد دانشگاهی نیز به همین منظور انجام گرفت.

وی با بیان این‌که یادگاری چهره‌ای علمی، متدین، انقلابی و جهادی است، تصریح کرد: استنباط اعضای کمیسیون فرهنگی بر اساس گزارش و برنامه‌هایی که وی در کمیسیون فرهنگی مطرح کرد، این است که این عزم وجود دارد تا روحیه ایثارگری و جهاد علمی همچنان در این نهاد انقلابی که مولود انقلاب فرهنگی است، زنده نگه داشته شود.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی اضافه کرد: یادگاری در این جلسه به ضرورت توجه به فعالیت‌های قرآنی از سوی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و بر عزم این نهاد انقلابی برای تحقق منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسئولان جهاد در رابطه با عرصه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی، قرآنی و غیره داشته‌اند، تأکید کرد.

آرین‌منش یادآور شد: رئیس جهاد دانشگاهی، همچنین، در سخنان خود به توصیه‌های مقام معظم رهبری به جهاد دانشگاهی مبنی بر ضرورت انجام اقدامات گسترده در حوزه فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد.

وی افزود: براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری جهاد دانشگاهی باید از کارهایی که سایر دستگاه‌ها به‌صورت عمومی در حوزه فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند، پرهیز کند و، به تعبیر بنده، به الگوسازی در این عرصه بپردازد و اقداماتی را که درباره آن‌ها غفلت صورت گرفته، گسترش و توسعه دهد.

نماینده مردم مشهد در خانه ملت، در پایان، خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی و جهادی در جهاد دانشگاهی از رونق بیشتری برخوردار شود. 

کد خبر 117557
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز