جمعه ۸ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: شرکت ملی گاز دراطلاعیه ای با اشاره به افزایش 45درصدی مصرف گاز در آذر ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ازمشترکان گاز درسراسرکشوردرخواست کرد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

به گزارش همشهری شرکت ملی گازدراین اطلاعیه با اشاره به افزایش سرما دراثرنفوذ و گسترش هوای سرد در بسیاری از نقاط کشور از رشد مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و  تجاری کشورخبرداد و تاکید کرد بر اساس آمار موجود، میزان مصرف گاز در آذر ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل 45 درصد رشد کرده است.

شرکت گاز ایران در این اطلاعیه باهشدار درمورد ادامه سرما براساس پیش بینی سازمان هواشناسی از همه مشترکان در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی درخواست کرد تا حداکثر تلاش را در جهت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی به عمل آورند.

شرکت ملی گاز پیش از این نیز با افزایش مصرف گاز درکشور در روزهای نخست فصل سرما وپس از کاهش میزان صادرات گاز به ترکیه، برای صرفه جویی اطلاعیه ای صادرکرده بود.

همه ساله به دلیل عدم وجود ذخایر گاز در کشور در روزهای سرد فصل زمستان گاز برخی مناطق کشور که در انتهای خط لوله توزیع گاز قراردارند قطع می شود.

برای حل این مشکل طرح ذخیره‌سازی گاز دردو منبع طبیعی در مناطق مرکزی کشور دردست اجرا است که به دلیل عدم تامین بودجه با تاخیر اجرا می شود.

علاوه براین نرخ پایین گاز نیز که در همه نقاط کشور یکسان و با نرخ ثابت برای همه مشترکان اعمال می‌شود در رشد بی‌رویه مصرف درکشور موثر است.

کد خبر 12128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز