یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: بعد از گذشت 5 ماه انتظار سرانجام تالار مولوی با نوسازی فیزیکی و بازنگری در شیوه حرکتی بازگشایی شد.

بازگشایی تالار مولوی

اولین روز تابستان امسال مشکلات میان دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی چنان بالا گرفت که این تالار 38‌ساله در نیمه‌های شب توسط ماموران انتظامات دانشگاه تهران پلمب شد. پادرمیانی هنرمندان و مسئولان بی‌فایده بود و درهای تالار مولوی همچنان بسته ماند تا بعد از گذشت 5 ماه درهای این تالار با حضور معاون امور هنری وزارت ارشاد، معاون امور اجتماعی- فرهنگی دانشگاه تهران، مدیرکل فرهنگی وزارت علوم و مدیر اداره کل هنرهای نمایشی باز شود.

در این مراسم تفاهمنامه‌ همکاری این تالار با اداره کل هنرهای نمایشی و امور فرهنگی وزارت علوم امضا شد تا نگرانی اهالی تئاتر از تعطیلی این تالار برطرف شود. این مراسم در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد. معاون امور هنری وزارت ارشاد، این تالار را تنها یک سالن صرف تئاتری ندانسته بلکه این محل را دارای هویت، پیشینه و قدمتی دانست که برای جوان‌ها و پیرها آموزه‌ها و درس‌های بسیاری همراه داشته‌است.

او در ادامه با اشاره به کمبودهای سالن‌های تئاتر در کشور به زحمات افرادی اشاره کرد که به فکر بازگشایی و بازسازی تالار مولوی بودند. او با ابراز خرسندی از بازگشایی تالار مولوی، همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر حقیقت به نقش تئاتر اشاره کرد و از متولیان دانشگاه خواست که حمایتشان را از تئاتر دانشگاهی بیش از پیش ادامه دهند و اعلام کرد: ما باید سعه‌صدر نشان دهیم و برای سلایق مختلف دانشگاهی، زمینه‌ کار را فراهم کنیم. تغییر مدیریت نباید باعث کناره‌گیری برخی از افراد شود.

شاه‌آبادی دانشگاه را مرکز تفکر دانست و تالار مولوی را مرکز تولید اندیشه خواند.مجید مطهری‌نژاد، مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران در این مراسم اعلام کرد که با حمایت جدی رئیس دانشگاه تهران، تعمیرات تاسیساتی، تغییر نمای داخلی سالن و بازسازی سیستم صوتی و تصویری انجام شده است. او که مدیریت تالار مولوی را در این تغییرات برعهده گرفته از راه‌اندازی شورای برنامه‌ریزی و ارزشیابی این تالار خبر داد و افزود: با مذاکراتی که با اداره کل هنرهای نمایشی انجام داده‌ایم، قرار است از سوی این اداره نیز نمایندگانی حضور داشته باشند.

مطهری‌نژاد در این برنامه اعلام کرد که آثار تولیدی در تالار مولوی باید شأن بالای تئاتر دانشگاهی را داشته باشد، چرا که او این تالار را نقطه‌اتصال فضای آموزشی و حرفه‌ای اعلام کرد.حسین مسافر‌آستانه، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، تالار مولوی را میراث معنوی خاص تئاتر ایران دانست و به همین دلیل نگهداری از این محل را بسیار ضروری دانست.

او گفت: اداره کل هنرهای نمایشی همچنان که در دوره‌های گذشته با این تالار تفاهمنامه همکاری داشته، همچنان این تعهد را برجای می‌بیند تا این تالار بعد از رکود کوتاه‌مدتی که داشت، به یکی از سالن‌های پررونق تئاتر ما تبدیل شود. در این مراسم سند تفاهمنامه مرکز تئاتر مولوی و مرکز هنرهای نمایشی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید و مرکز تئاتر مولوی با روی صحنه رفتن نمایشی از جشنواره تئاتر حقیقت آغاز به کار کرد.

کد خبر 121271

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز