کریم اعظمی: سیاوش اکبرپور در سال‌های اخیر خودش را به‌عنوان یکی از مهاجمان خوب فوتبال ایران معرفی کرده است.

فوتبال

 او در فجرسپاسی شیراز چهره شد و در زمان مربیگری امیر قلعه‌نویی به استقلال آمد. اکبرپور حتی بازی در لیگ امارات را هم تجربه کرد که البته تجربه موفقی نبود و باز هم به استقلال برگشت. او پس از چند سال بازی در تیم آبی‌پوش تهرانی سرانجام تصمیم به جدایی گرفت و نتوانست مقابل پیشنهاد وسوسه‌انگیز استیل‌آذین مقاومت کند.

او زمانی از استقلال جدا شد که واعظی آشتیانی روزهای آخر مدیریت خود را در استقلال پشت‌سر می‌گذاشت و خودش می‌گوید اگر چند روز صبر می‌کرد می‌توانست در استقلال بماند. او اما از این تیم جدا شد و این جدایی پیامد خوبی برایش نداشت. دیگر خبری از اکبرپور روزهای اوج نیست و او یک فصل بحرانی را همراه با استیل‌آذین پشت سر می‌گذارد. به‌نظر می‌رسد اکبرپور در پایان این فصل استیل‌آذین را ترک کند. او در مورد وضعیت خودش و اتفاقاتی که در این فصل در استیل‌آذین افتاد به سوالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • حضور علی پروین را در استیل‌آذین چطور ارزیابی می‌کنید؟

در مورد پروین می‌توان خیلی راحت صحبت کرد. او احتیاجی به تعریف ندارد و یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران است. افرادی مثل پروین خیلی از نکاتی که مربیان و بازیکنان در فوتبال نمی‌دانند را به خوبی می‌دانند. من فکر می‌کنم از زمانی که او آمده، تمرینات ما شکل جدی‌تری به خود گرفته و بازیکنان هم بی‌انگیزه نیستند.

  • ولی می‌گویند او یک مربی سنتی است؟

قرار نیست همیشه فوتبال را علم و دانش جلو ببرد. به‌نظر من تجربه هم خیلی مهم است. علی پروین سال‌ها سابقه مربیگری دارد و هنوز هم چیزهای زیادی برای رو کردن دارد.

  • تا حالا با پروین کار نکرده بودید، درست است؟

بله همین‌طور است. البته علی آقا الان هم زیاد در تمرینات حاضر نمی‌شود و ترجیح می‌دهد بیرون از زمین نظارت داشته باشد.

  • وضعیت خود شما چطور است، قصد جدایی ندارید؟

خیر، فعلا که تصمیم خاصی ندارم.

  • بحث مذاکره‌ با تراکتورسازی تا چه حد جدی بود، واقعا قصد داشتید به این تیم بروید؟

بحث‌هایی شد و تماس‌هایی هم صورت گرفت ولی هیچ وقت جدی نشد. در ضمن باشگاه استیل‌آذین هم به این راحتی به بازیکنان رضایت نامه نمی‌دهد.

  • ولی گفته می‌شود که سرمربی تراکتورسازی همان روزها با شما تماس گرفته و خواسته که به این تیم بروید.

من کاری به تماس‌ها و پیشنهادها ندارم . من در حال حاضر بازیکن استیل‌آذین هستم و به این تیم تعهد دارم. این درست که سختی‌هایی کشیده‌ام و هیچ چیز باب میل من نبود ولی می‌خواهم فعلا صبر کنم.

  • بالاخره قصد جدایی دارید یا خیر؟

دوست ندارم در این مورد حرفی بزنم. فعلا تعطیلات نیم‌فصل و زمان نقل و انتقالات فرا نرسیده است و نمی‌توانم چیزی بگویم. وضعیت من در استیل‌آذین در تعطیلات نیم فصل مشخص خواهد شد، البته الان شرایط با گذشته فرق دارد و با آمدن علی پروین اوضاع بهتر شده است. فکر می‌کنم اوضاع روحی بازیکنان هم تغییر کرده است.

  • شرایط فعلی تیم چطور است؟

وضعیت خوبی داریم. امیدوارم در جام حذفی نفت مسجد‌سلیمان( امروز) را ببریم و روحیه بیشتری برای ادامه لیگ پیدا کنیم. ما می‌توانیم ناکامی در لیگ برتر را در جام حذفی جبران کنیم و قهرمانی در جام حذفی چندان سخت نیست. حداقل خیلی آسان‌تر از قهرمانی در لیگ برتر است.

  • بازیکنان استیل‌آذین قبل از رفتن تومباکوویچ هیچ حرفی علیه او نزدند ولی به محض اینکه از ایران رفت، مصاحبه‌های مختلفی علیه این مربی انجام شد. آیا این رفتار درست بود؟

بازیکن هیچ وقت نمی‌تواند علیه مربی تیم حرف بزند و این اصلا درست نیست که وقتی یک مربی در تیم فعالیت می‌کند، بخواهیم او را زیر سوال ببریم. اگر این کار را می‌کردیم به ما می‌خندیدند و طبیعی بود که آن زمان سکوت کنیم.

  • شما هم خیلی از تومباکوویچ انتقاد کردید.

بله ولی من توهین نکردم و احترام او را حفظ کردم در ضمن انتقادهای من به مسائل فنی مربوط می‌شد.

  • می‌گویند بازیکنان استیل‌آذین حرف تومباکوویچ را گوش نمی‌کردند و این مربی چهره مقتدری در بین بازیکنان نداشت. درست است؟

خیر، چنین چیزی صحت ندارد. سرمربی مثل یک معلم است و همه باید به او احترام بگذارند. فکر می‌کنم بازیکنان استیل‌آذین هم به سرمربی احترام می‌‌گذاشتند و آن زمان حتی کسی علیه این مربی حرف نزد.

  • اگر زمان به عقب برگردد، باز هم استیل‌آذین را انتخاب می‌کنید؟

فکر می‌کردم در اول فصل بهترین انتخاب را کرده‌ام که به استیل‌آذین آمده‌ام، اما حالا معتقدم انتخاب درستی نداشته‌ام. من اگر چند روز صبر می‌کردم، در استقلال می‌ماندم.

  • چرا استیل‌آذین اینقدر حاشیه دارد؟

تیم ما از لحاظ مالی و داشتن ستاره تیم بزرگی است و جمع کردن چنین تیمی سخت است. با این وضعیت باید هم پرحاشیه و پرسروصدا باشیم. همیشه اینطور تیم‌ها حاشیه‌های زیادی دارند و حاشیه‌های استیل‌آذین بیش از حد بود.

  • خیلی‌ها معتقدند اکبرپور با آن بازیکنی که در استقلال بازی می‌کرد فرق کرده و درخشش سال‌های قبل را ندارد. نظر خودت چیست؟

وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد، عملکرد بازیکنان هم ضعیف می‌شود. در ضمن شرایط استیل‌آذین با استقلال فرق دارد ولی من در هر تیمی که باشم با تعصب خاصی برای تیم بازی می‌کنم. من تلاشم را انجام داده‌ام و هیچ وقت کم کاری نکرده‌ام.

  • قبول دارید در دو فصل اخیر با تغییر پست‌هایی که داشتید، ضرر کردید؟

پست اصلی من مهاجم است و دوست دارم در خط حمله بازی کنم ولی در استقلال خیلی مواقع عقب بازی می‌کردم یا به گوشه‌ها می‌رفتم. در استیل‌آذین هم این وضعیت ادامه داشت و من در این فصل حتی به‌عنوان هافبک دفاعی هم بازی کردم. اصلا بازی در پستی غیر از مهاجم را دوست ندارم ولی اگر حرفی می‌زدم خیلی‌ها می‌گفتند که اکبرپور دنبال حاشیه درست کردن است. من هم قبول دارم که از این موضوع ضرر کردم.

  • آیا اخبار استقلال را دنبال می‌کنید؟

بله، من با بردهای این تیم خوشحال می‌شوم با شکست‌هایش ناراحت. من همیشه این تیم را دوست دارم.

  • عملکرد مهاجمان این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

استقلال مهاجمان بسیار خوبی دارد. فرهاد مجیدی خیلی آماده است، میلاد میداوودی هم گل‌های حساسی زده و آرش برهانی هم فوروارد خیلی خوبی است.

  • گفتید دوست دارید به استقلال برگردید ولی فتح‌الله زاده گفته که این باشگاه قصد جذب اکبرپور را ندارد.

من طوری بازی می‌کنم که دوباره به استقلال برگردم.

  • به‌نظر شما این فصل چه تیمی قهرمان می‌شود؟

پیش‌بینی کردن سخت است. من ابتدای فصل گفتم که پرسپولیس، استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن و استیل‌آذین مدعی قهرمانی هستند ولی تیم ما از این جمع فعلا خارج شده است.

  • چرا دیگر اکبر پور به تیم ملی دعوت نمی‌شود؟

تلاش می‌کنم تا در بازی‌های بعدی استیل‌آذین همه چیز را تغییر دهم ولی فکر می‌کنم سرمربی تیم ملی نظر مثبتی روی من ندارد. با این حال من برای ایران در جام ملت‌ها آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم یک روز دوباره به تیم ملی دعوت شوم.

کد خبر 121095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز