همشهری آنلاین: علی پروین پس از اولین حضورش در جمع استیل آذینی‌ها گفت: موبایل‌های روشن، هدفون‌ها و تمام حاشیه‌های تیم استیل آذین را جمع می‌کنیم و در تمرین‌ها فقط بازیکن آماده می‌خواهیم.

پروین

به گزارش ایسنا، علی پروین پس از اولین حضورش در تمرین تیم فوتبال استیل آذین و جلسه‌ای که با بازیکنان و مربیان این تیم داشت، به بیان مشکلات این تیم و فوتبال ایران پرداخت.

 او بی‌خوابی را یکی از مهم‌ترین دلایل ضعف بازیکنان ایرانی دانست و گفت: سال‌ها پیش فوتبالیست‌هایی چون احمدرضا عابدزاده، افشین پیروانی و... ساعت 8 و نیم، 9 شب خواب بودند. آن‌ها 48 ساعت پیش از بازی تمام فکر و ذکر‌شان آن بازی بود. آن‌ها اگر تیم‌شان شکست می‌خورد، البته ما سال تا سال در پرسپولیس باخت نمی‌آوردیم و اگر هم می‌باختیم، برابر استقلال بود، چند روزی از خانه بیرون نیامده و غصه می‌خوردند. اگر تیم می‌باخت، یکی دو ساعت از رختکن بیرون نمی‌آمدیم، کسی حرف نمی‌زد و همه از شکست ناراحت بودند. اما الان تیم می‌بازد، چند دقیقه بعد بازیکنان به اتوبوس می‌روند و هر کسی یک هدفون توی گوشش است و موسیقی گوش می‌دهد. ما همه این مسائل را در استیل آذین جمع می‌کنیم.

 وی افزود: ما کاری نداریم بازیکنان شب‌ها چه کار می‌کنند و به چه مسائلی در خارج از بحث تیم می‌پردازند، اما این جا که می‌آیند باید بازیکن آماده‌ای باشند. من کارم را از امروز (شنبه) در استیل آذین آغاز کردم و خواسته‌ام تا هر کسی وارد این جا می‌شود، اول موبایلش را خاموش کند. اگر پیروانی موبایلش را روشن کند،‌ بازیکنان هم از او یاد می‌گیرند. همین امروز حق‌شناس (مسوول روابط عمومی باشگاه) که قبلا نمی‌شناختمش و تنها اسمش را شنیده بودم، دیدم آمد کنار پیروانی و خواست با کسی که پشت خط است صحبت کند. از او خواستم این کار را تکرار نکند و او و امثال او هم باید موبایلشان را خاموش کنند. واقعیتش این موبایل‌ها برای ما معضل جدی‌ای شده است. اگر مربی‌ای نتواند سه چهار ساعت موبایلش را در تمرین خاموش کند، چطور می‌تواند تیمش را جمع و جور کند؟ ما حین تمرین‌ها و بازی‌ها با کسانی که موبایل‌های روشن دارند، برخورد می‌کنیم.

 پروین تاکید کرد: من به عنوان بزرگتر به این تیم آمده‌ام نه گرفتن پست و مقام. از فردا می‌بینید که این تیم چگونه تمرین می‌کند. از قبل به بازیکنان اعلام می‌کنیم که مثلا در تمرین فردا فقط دو ساعت می‌دویم. اگر بازیکنی کم آورد معلوم می‌شود شب گذشته چه کار کرده است! آن‌ها هر کاری بیرون از این جا انجام می‌دهند باید این جا بازیکنی تحت اختیار تیم و سرحال باشند. به امید خدا و با تلاش بازیکنان و مربیان، می‌توانیم اوضاع این تیم را رو به راه کنیم. خیلی هم عقب نیستیم و با یک برد می‌توانیم سه چهار پله در جدول صعود داشته باشیم.

 پروین گفت: من و خانواده‌ام همه از باخت‌های استیل آذین ناراحت هستیم. به پیروانی و بازیکنان گفتم این مردم می‌آیند و در استادیوم داد و بیداد می‌کنند و نتیجه می‌خواهند. اگر نتیجه نگیریم، کارمان بی‌فایده است. من آمده‌ام تا با تجربه‌ای که دارم، هر کاری که از دستم برمی‌آید، برای این تیم انجام دهم. شاید هم نتوانم، این دیگر با خداست.

 سرمربی اسبق پرسپولیس به درد دل‌هایش از اوضاع بد فوتبال ایران ادامه داد و گفت: نداشتن تعصب و کم بودن غیرت بازیکنان در میدان مسابقه، یکی از دلایل مهم ضعف فوتبال ماست. به خدا وقتی تمرین مربیان مطرح خارجی را در تلویزیون می‌بینم، متوجه می‌شوم این کارها را ما 50 سال پیش در تمرین تیم ملی انجام می‌دادیم. اگر پای درد دل‌های مربیان خارجی هم بنشینید می‌گویند که همه تمرین‌هایشان تکراری است. غیرت و تعصب است که در میان بازیکنان کم شده است. ببینید پرسپولیس این روزها چطور نتیجه می‌گیرد. والله آن‌ها روی این مساله کار می‌کنند. اگر تیم شما 90 دقیقه در زمین بدود، هر تیمی را می‌برد. استیل آذین 60 دقیقه جلوی پرسپولیس دوید، نتیجه‌اش هم را تا آن زمان گرفت اما بعد از آن تا پایان بازی راه رفت و باخت.

پروین ادامه داد: ما باید ایراد این تیم را دربیاوریم. ممکن است به این زودی هم مشکل پیدا نشود. دیشب وقتی قرار شد به استیل آذین بیایم، از طریق یکی از دوستان پیروانی به گوش او رساندم که به افشین بگو، بیچاره شدید و این تیم دوباره به گردن من افتاد.

 وی در پاسخ به این سوال که با توجه به صحبت‌هایی که ناصر حجازی درباره‌ مسوولیت "مدیر فنی" در تیم انجام داد، آیا مسئولیت کنونی شما در استیل آذین به مدیر فنی شباهتی دارد و آیا هنوز هم این مسئولیت را "کشک" می‌دانید، گفت: الان هم مدیرفنی را کشک می‌دانم. کاری به صحبت‌های حجازی ندارم و همیشه از رسانه‌ها خواسته‌ام هرچه می‌خواهند از قول من بنویسند اما من را رودرروی کسی قرار ندهند. من با اختیار تام در حیطه مستطیل سبز به استیل آذین آمدم و باز هم تاکید می‌کنم به عنوان بزرگتر آمده‌ام کارها را درست کنم. هیات مدیره باشگاه کار خودش را می‌کند و من کاری به کار آن‌ها ندارم. ما اگر در فوتبال‌مان جایگاه خودمان را به خوبی بشناسیم و حرمت‌ها را نگه داریم، همه مشکلات جمع و جور می‌شود. به افشین هم گفتم باید حرمت خود را در پستی که داری، حفظ کنی. اگر هم در مملکت این رویه را در پیش گیرند، همه چیز درست می‌شود.

 وی ادامه داد: من امکان ندارد جلوی ناصر ابراهیمی راه بروم، چون سالیان سال مربی تیم ملی بوده و این پیراهن را پوشیده است اما اگر کسی تاکنون این پیراهن را به تن نکرده باشد، استغفرالله هر که می‌خواهد باشد، جلوی او دولا نمی‌شوم! به پیروانی هم گفته‌ام نگاه به آدم‌هایی که در این فوتبال نبوده‌اند، نکن. البته بحث حسین هدایتی که مالک باشگاه است، جداست. اما یک سری آدم‌های دیگر که با کت و شلوار می‌آیند اینجا، تو نباید دولا، راست شوی و حرمت خود را حفظ کن. به خدا وقتی می‌بینم فوتبالیستی جلوی چنین آدم‌هایی کج می‌شود، می‌خواهم چشم او را دربیاورم!

 وی ادامه داد: من نباید راجع به فوتبال با او صحبت کنم. همین طور او هم به مسائلی وارد است که ما در حیطه کار او ورود پیدا نمی‌کنیم. متاسفانه الان به خاطر پست و مقام خیلی‌ها جلوی یک سری آدم‌ها دولا، راست می‌شوند. اگر این مشکل درست شود، همه مشکلات ما در این مملکت می‌تواند حل شود. مثلا من باید با همین آقای خروطی که جلوی من نشسته راجع به مسائل هیات‌ها و امور مداحی مذهبی صحبت کنم، نه فوتبال. امثال آقای پیروانی و عابدزاده، صد بازی ملی دارند و باید حرمت‌شان را حفظ کنیم. مثلا الان حشمت‌الله مهاجرانی بگوید با کله می‌روم توی چاه اما یکی دیگر بگوید، استغفرالله هر که باشد این کار را نمی‌کنم.

 پروین گفت: ما بدون رودربایستی اصلاحات را در این تیم انجام می‌دهیم. تیم باید نظم پیدا کند. حاشیه‌ها را از استیل آذین باید دور کنیم که متاسفانه خیلی حاشیه دور این تیم جمع شده است. این‌ها باید از باخت تیم واقعا ناراحت شوند. ما باید تعصب را در این تیم زنده کنیم. قبلا هم گفته‌ام تیم من اگر از تیمی دیگر 5 گل بخورد، دلیلی ندارد به مربی آن تیم تبریک بگویم. والله مسخره است. مربی تیمش با چند تا گل شکست خورده و آن وقت به مربی دیگر تبریک می‌گوید؛ حالا می‌گویند بحث ادب مطرح است ولی این خصلت را از قول ما به حساب تعصب بگذارید که از باخت تیم‌مان ناراحت می‌شویم. من زمانی که در والیبال به محمد پروین می‌بازم، تا صبح خوابم نمی‌برد. اگر این تیم ببازد واقعا افشین پیروانی می‌تواند تا 48 ساعت از خانه بیاید بیرون. تیم‌های خارجی هستند که این موضوع‌ها برایشان حل شده است اما اینجا ایران است. هر کسی در این تیم کار می‌کند از باخت‌های تیم خجالت می‌کشد.

 پروین تاکید کرد: اگر پرسپولیس در دهه 60 آن طور بازی می‌کرد، به خاطر جدی گرفتن همین مسائل بود. به خاطر معرفت‌ها و حرمت‌ها بود. به خاطر احترام به پیشکسوت بود. متاسفانه الان پول وارد کار شده و همه چیز را به هم ریخته است. همه بازیکنان به این فکر هستند که به کدام تیم بروند که پول بیشتری بگیرند. به بازیکن هم اگر پول ندهی با 100 میلیون بیشتر به تیم دیگری می‌رود. ما نگیریم، یک تیم دیگر می‌گیرد. مگر پرسپولیسی‌های آن زمان پولی می‌گرفتند؟ الان که هدایتی ناراحت تیمش است به این دلیل است که پول زیادی در این جا خرج کرده اما تیم نتیجه نمی‌گیرد. خب قطعا یک جای کار ایراد دارد که ما نمی‌بریم.

 سرمربی سال‌های دور تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد در کادر فنی استیل آذین تغییراتی را به وجود آورد، گفت: ما نیامده‌ایم اینجا تا کسی را عوض کنیم، ما آمده‌ایم تا شرایط تیم را عوض کنیم تا نتیجه بگیرد. بالاخره یک کارهایی را می‌خواهیم برای تیم انجام دهیم و توکل به خدا داریم. حالا یا می‌توانیم یا نمی‌توانیم. در تیم ما افشین پیروانی همه کاره است و ما کنار او هستیم. ما از روز اول هم گفته بودیم این تیم را به افشین بسپارید اما متاسفانه یک سری مسائل پیش آمد که نشد. ما قصد تغییر کادر فنی را نداریم و آمده‌ایم همه دست به دست هم دهند تا مشکلات را حل کنند. پیروانی و امثال او تا لب خط با بچه‌ها هستند و این تیم است که باید در زمین نتیجه بگیرد. عصای دست مربیان بازیکنان هستند.

 پروین گفت: در گذشته وقتی تیم نتیجه نمی‌گرفت، البته گفتم که سال تا سال نمی‌باختیم، اما وقتی شرایط این جوری پیش می‌آمد، از بازیکنان نظرات‌شان را می‌گرفتیم هر کسی دلیلش را می‌گفت و دست آخر یک تصمیم نهایی برای بهبود اوضاع می‌گرفتیم. یک بار ما باختیم، به من زنگ زدند گفتند چند بازیکن شب بعد از بازی رفته‌اند جشن تولد. ما صبح سر تمرین جشن تولد را از دماغ‌شان بیرون آوردیم. بازیکن وقتی تیمش می‌بازد، به جای اینکه برود با ناراحتی در خانه‌اش بیفتد و غصه بخورد، رفته مهمانی. این موضوع‌ها الان هم مهم است و ما اگر کاری به کار آن‌ها نداشته باشیم حداقل آمادگی کامل در تمرین‌ها را از آن‌ها می‌خواهیم.

رئیس سازمان فوتبال باشگاه استیل آذین در پاسخ به این سوال که آیا بحث انحلال باشگاه که بعضا از زبان سرپرست این باشگاه مطرح می‌شد، صحت دارد، اظهار کرد: قبل از اینکه به استیل آذین بیایم در طول هفته‌های گذشته هفت، هشت جلسه با هدایتی صحبت کردم و اصلا چنین بحث‌هایی مطرح نیست. حتی یک کلمه هم درباره‌ انحلال باشگاه صحبتی نشد اما اگر من هم جای او بودم از نتایج تیم دلزده می‌شدم. بالاخره هدایتی هم از این نتایج خجالت می‌کشد، چون هزینه زیادی برای تیمش کرده است.

 پروین در پایان خاطرنشان کرد: باز هم می‌گویم که برای موفقیت استیل آذین به این تیم آمده‌ام. قبل از اینکه سر تمرین بیایم، بچه‌ها زنگ زدند و گفتند می‌خواهیم جلوی پایت گوسفند قربانی کنیم که به آن‌ها گفتم اصلا این کار را نکنید. گوسفند می‌خواهم چه کار. ما آمده‌ایم تا کمک کنیم این تیم اوضاع بهتری پیدا کند و ان‌شاءالله که بتوانیم.

کد خبر 120066
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز