علی پروین یک روز بعد از انتصاب به‌عنوان رئیس سازمان فوتبال باشگاه استیل‌آذین و درست یک روز پس از هفتمین باخت استیل‌آذین، در تمرین این تیم حاضر شد.

فوتبال مربیان بازیکنان

 

او در حالی با گذشت 20 دقیقه از تمرین در زمین مجموعه ورزشی خیریه عمل حضور پیدا کرد که همه چیز تحت‌تأثیر ورود دوباره‌اش به مجموعه این باشگاه قرار گرفت. آخرین دفعه‌ای که پروین تمرینات استیل‌آذین را جدی زیرنظر گرفته بود، به 3 سال پیش بازمی‌گردد؛ درست یک روز قبل از مسابقه نیمه‌نهایی لیگ دسته اول کشور مقابل سپاهان نوین. اتفاقا استیل‌آذین با باخت در این مسابقه از راهیابی به لیگ برتر بازماند و این تیم یکسال بعد بدون حضور پروین به لیگ برتر صعود کرد.

علی پروین حالا برای خروج استیل‌آذین از بحران، در اندیشه راهکاری خواهد بود. احتمالا به همین دلیل، در بدو ورود به تمرین، پشت یکی از دروازه‌های زمین رفت و گفت: «با کریمی و مهدوی‌کیا کار دارم.» پروین پیش از این دو بازیکن، با سیاوش اکبرپور، حسین کاظمی، حسین کعبی و کاظم برجلو دیده‌بوسی کرد و سپس با کریمی و مهدوی‌کیا به‌طور خصوصی صحبت کرد.

پروین البته مورد توجه همگان بود؛ از بازیکنان گرفته تا مربیان. افشین پیروانی، سرمربی استیل‌آذین نیز برخلاف همیشه با لباس ورزشی در تمرین حاضر نشده بود. پیروانی گفت: «به احترام علی پروین با لباس شخصی در تمرین حاضر شدم.»
افشین پیروانی نیز از حضور علی پروین در استیل‌آذین خرسند بود و دقایقی با او صحبت کرد. سرمربی ناکام استیل‌آذین در تمرین دیروز این تیم گفت: «حضور علی پروین را که بزرگ ما بوده و هست، در این تیم به فال نیک می‌گیریم. پروین با اختیار تام به تیم ما آمده و دستش باز است تا هر کاری برای بهترشدن اوضاع تیم انجام دهد.»

اما نتایج ضعیف استیل‌آذین مالک این باشگاه را برای حضور پروین مجاب کرده است. علی پروین درباره بازگشت به این تیم گفت: «با اختیار تام در حیطه زمین بازی به باشگاه استیل‌آذین آمده‌ام و می‌توانم هر تغییری را در کادر فنی یا ترکیب بازیکنان ایجاد کنم. من دنبال پست و مقام نیستم و کاری به مسئولان این باشگاه ندارم. کارهای هیأت‌مدیره در حیطه دیگری انجام می‌شود و من مسئولیتم مشخص است.»

سرمربی اسبق پرسپولیس ادامه داد: «پیش از اینکه به استیل‌آذین بیایم در چند جلسه با مسئولان باشگاه صحبت‌هایی داشته‌ام. هیچ صحبتی هم درباره انحلال باشگاه به میان نیامد. وقتی به‌عنوان تماشاگر بازی‌های استیل‌آذین را می‌دیدم متوجه اشکالات این تیم می‌شدم. به‌زودی با بازیکنان و کادر فنی جلسه‌ای درخصوص وضعیت تیم خواهیم داشت تا ببینیم مشکل چیست.»

استیل‌آذین که با تومباکوویچ، سرمربی صرب شروع قابل‌قبولی در لیگ داشت و در صدر جدول قرار گرفته بود، رفته‌رفته دچار افت شد. برخی افت استیل‌آذین را به بازیکنان مصدوم این تیم ربط می‌دهند و برخی به تراکم ستاره‌ها در یک تیم. در هر حال، پروین چنین نظری درباره استیل‌آذین دارد: «استیل آذین بیمار است. این تیم باید شلاق بخورد و دو، سه روز روی آن‌ فشار زیادی بیاوریم تا بهتر شود. به هر حال جایگاه استیل‌آذین از اینی که هست بدتر نمی‌شود، چون شانزدهم جدول هستیم.»

علی پروین گفت: «من معتقدم رفاقت‌ها در این تیم کمرنگ شده و هماهنگی ستاره‌های استیل‌آذین کار بسیار سختی است. به هر حال افشین پیروانی برای این تیم زحمت کشیده. ما در ترکیب بازیکنان نیازمند 2مدافع و یک دروازه‌بان خوب هستیم. البته استیل‌آذین در نتیجه‌گیری هم کمی بدشانس بوده است.»

سرمربی اسبق تیم ملی همچنین به بازیکنان هشدار داد: «موبایل‌های روشن، هدفون‌ها و تمام حاشیه‌های تیم استیل‌آذین را جمع می‌کنیم و در تمرین‌ها فقط بازیکن آماده می‌خواهیم. زمان ما اگر تیم می‌باخت، یکی دو ساعت از رختکن بیرون نمی‌آمدیم، کسی حرف نمی‌زد و همه از شکست ناراحت بودند. اما الان تیم می‌بازد، چند دقیقه بعد بازیکنان به اتوبوس می‌روند و هر کسی یک هدفون توی گوشش است و موسیقی گوش می‌دهد. ما همه این مسائل را در استیل‌آذین جمع می‌کنیم.

ما کاری نداریم بازیکنان خارج از زمین چه می‌کنند، اما اینجا که می‌آیند باید بازیکن آماده‌ای باشند. همین امروز (دیروز) پیروانی می‌خواست با موبایلش صحبت کند که اجازه ندادم. اگر مربی‌ای نتواند سه چهار ساعت موبایلش را در تمرین خاموش کند، چطور می‌تواند تیمش را جمع و جور کند؟» پروین تاکید کرد: «من به‌عنوان بزرگ‌تر به این تیم آمده‌ام نه گرفتن پست و مقام. از فردا (امروز) می‌بینید که این تیم چگونه تمرین می‌کند. از قبل به بازیکنان اعلام می‌کنیم که مثلا در تمرین فردا فقط 2 ساعت می‌دویم.»

من آمده‌ام تا با تجربه‌ای که دارم، هر کاری که از دستم برمی‌آید، برای این تیم انجام دهم. شاید هم نتوانم، این دیگر با خداست.» او گفت: «ما باید ایراد این تیم را دربیاوریم. ممکن است به این زودی هم مشکل پیدا نشود. وقتی قرار شد به استیل‌آذین بیایم، از طریق یکی از دوستان پیروانی به گوش او رساندم که به افشین بگو، بیچاره شدید و این تیم دوباره به گردن من افتاد.»

علی پروین که در نخستین حضور خود در استیل‌آذین با این تیم به موفقیتی دست نیافت، آیا این بار می‌تواند استیل‌آذین را از بحران خارج کند؟

 

کد خبر 120099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز